شماره ۱۸۵۸ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
تلاش‌های وزیر ورزش برای بازگشت آرامش به استقلال
چراغ سبز استراماچونی؛ امروز برمی‌گردم اگر...

شهروند| استقلال روزهای پراسترسی را سپری می‌کند؛ آن‌قدر طی چند روز گذشته همه از رفتن استراماچونی و گاف‌های عجیب مدیریتی این باشگاه حرف زده‌اند که دیگر بعید است موضوعی در این‌باره پنهان مانده باشد. حالا اما مسئولان عالی‌رتبه ورزش کشور وسط آمده‌اند تا بتوانند ماجرا را جمع کرده و آرامش را به اردوی آبی‌ها برگردانند. از سوی دیگر خبرهای امیدوارکننده‌ای نیز به گوش می‌رسد که می‌تواند تا حدی باعث تسکین خاطر هواداران شود.
فتحی رفت، در انتظار تعیین مدیرعامل
بعد از آنکه امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال، شبانه در پی اعتراضات هواداران و پیشکسوتان از سمتش استعفا کرد، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش، هم این استعفا را پذیرفت تا رایزنی‌ها برای انتخاب مدیرعامل جدید آغاز شود. اکثر گمانه‌زنی‌ها در این خصوص به حضور علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل سابق آبی‌ها، به مسند قدرت برمی‌گردد. بسیاری از رسانه‌ها فتح‌الله‌زاده را، که دیروز با شخص سلطانی‌فر جلسه‌ای دو ساعته هم برگزار کرد، مدیرعامل بعدی آبی‌ها دانسته‌اند و خود این مدیر هم به شایعات دامن زده است. فتح‌الله‌زاده گفت: «دوستان از وزارت ورزش و جوانان محبت کردند و صحبت‌هایی انجام دادند و قرار است باز هم هم صحبت کنیم. اگر لایق بودم با اجازه پیشکسوتان خدمتگزار خواهیم بود، اگر مورد قبول نبودم، در کنار به تشویق استقلال می‌پردازیم. «قبول مسئولیت استقلال ریسک بزرگی است، اما من همه سرمایه‌هایم را از هواداران دارم و آبرویم را می‌گذارم و اگر آبرویم برود، به خاطر هواداران اشکالی ندارد.» در چنین شرایطی اما گفته می‌شود به غیر از فتح‌الله‌زاده سه گزینه دیگر نیز برنامه‌های خود را به وزارت ورزش داده‌اند. مازیار ناظمی، سخنگوی وزارت ورزش، در این‌باره گفته است: «سه، چهار نفر از دوستانی که سابقه مدیریت داشتند، امروز برنامه‌های خود را اعلام کردند. استقلال باشگاه مهمی است و برنامه‌هایی در خصوص مدیریت و درآمدزایی به وزیر ورزش ارایه شد و به‌زودی تصمیم در این خصوص گرفته خواهد شد.»
مأموریت ویژه به رئیس هیأت‌مدیره
مسعود سلطانی‌فر روز گذشته در اقدامی سریع برای اینکه امور استقلال انجام شود، اسماعیل خلیل‌زاده رئیس هیأت‌مدیره را به‌عنوان سرپرست باشگاه منصوب کرد. در اولین اقدام خلیل‌زاده مأموریت یافته تا سریعا راهی ترکیه شود تا با استراماچونی سرمربی ایتالیایی به مذاکره بنشیند و بتواند او را راضی به بازگشت کند. در این خصوص قرار است صبح چهارشنبه مذاکرات استقلال با استراماچونی دوباره آغاز شود. عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، نیز رایزنی‌هایی برای بازگشت استراماچونی به استقلال انجام داده و قرار شده است که پس از پرداخت پول به وسیله خلیل‌زاده و در صورت به وجودنیامدن مشکلی، سرمربی ایتالیایی تا قبل از بازی با شاهین شهرداری بوشهر به ایران بیاید و قرارداد جدیدی با باشگاه استقلال امضا کند.
استراماچونی: چهارشنبه برمی‌گردم اگر...
در این شرایط سرمربی ایتالیایی نیز چراغ سبز نشان داده تا بتواند به استقلال برگردد. استراماچونی در گفت‌وگو با سایت ماریونت گفته است: «من نمی‌دانستم آنجا چه شور و اشتیاقی هست. آنچه که مرا متعجب می‌کرد، این بود که ورزشگاه همیشه پر از تماشاگر بود. با کاپیتان تیم صحبت کردم. همه در تلاش هستند. همین‌طور بخش سیاسی و حتی سفارت ایتالیا در ایران. اگر آن شخص کناره‌گیری کند و وضع مناسب شود، آماده هستم چهارشنبه با هواپیما به تهران بازگردم. روز گذشته یکی از اعضای هیأت‌مدیره در مورد من گفت که پیشنهادی دیگر داشتم که رفتم. این حرف درست نیست و مردم این را می‌دانند. وضع امروز یا فردا مشخص می‌شود چون تیم باید بازی کند.»
آینده
به نظر می‌رسد همه مسئولان ورزش کشور تلاش‌شان را به کار گرفته‌اند تا بتوانند استراماچونی را راضی به بازگشت کنند. از سوی دیگر استقلال باید روز جمعه مقابل شاهین بوشهر در لیگ برتر بازی کند و زمان زیادی برای مسئولان باشگاه باقی نمانده است. باید منتظر ماند و دید چه اتفاقاتی در این خصوص رخ می‌دهد.


تعداد بازدید :  292