شماره ۱۸۵۸ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
بازه زمانی طولانی ویژگی مثبت آزمون آنلاین

مولا برومند، رئیس شعبه هلال‌احمر شهرستان امیدیه نیز یکی دیگر از افرادی است که به تازگی تجربه آزمون با سامانه آنلاین را دارد و از تجربه خود می‌گوید: «هفته گذشته دستورالعمل جدید مدیریت بحران را با سامانه آنلاین، آزمون دادیم و نسبت به دیگر آزمون‌های ضمن خدمت که درگذشته برگزار می‌شدند، تجربه خوبی بود. در گذشته زمانی که در کلاس‌ها شرکت می‌کردیم، ممکن بود کاری پیش بیاید و مجبور بودیم کلاس را ترک کنیم، به همین دلیل توجه چندانی به مباحث نداشتم و در پایان دوره‌ها نیز آزمونی برگزار می‌شد و اکثرا نیز قبول می‌شدند. تجربه‌ای که از آزمون آنلاین دارم این است که من تمام مبحث آزمون را به دقت مطالعه کرده و یاد گرفتم». او همچنین از انعطاف‌پذیری زمان آزمون می‌گوید: «در این شیوه از آزمون 20سوال را در 12دقیقه باید پاسخ می‌دادیم و این امکان را نداشتیم تا بخواهیم از منابع کمک بگیریم، اما نکته مثبت این است که یک بازه‌ای مشخص شده بود و می‌توانستیم از 8 صبح تا 12شب به صورت آنلاین در آزمون شرکت کنیم و این امکان را به من داد تا بتوانم به راحتی در منزل و بدون استرس محیط کاری آزمون را بدهم. همچنین پیش از این تمامی روسای شعب مجبور بودند برای آزمون‌های ضمن خدمت به ستاد مرکزی بیایند که هزینه‌های بسیاری را در پی‌ داشت، اما با این شیوه نوین تا حدود زیادی می‌توان صرفه‌جویی کرد».
نگین پاک‌طینت، دبیرکانون دانشجویی هلال‌احمر در دانشگاه فرهنگیان است که 9ماه پیش عضو جمعیت شده است. او نیز یکی دیگر از کاربران سامانه آنلاین است و به تازگی آزمون عمومی امدادونجات را داده و از تجربیات خود می‌گوید: «نسبت به روش‌های سنتی مزیت‌های بسیاری داشت. برای مثال بلافاصله پس از آزمون نتایج را دریافت کردیم. همچنین در پرداخت هزینه‌های رفت‌وآمد نیز برایم صرفه‌جویی شد. نکته مثبتی که برای ما دانشجوها دارد این است که مجبور نمی‌شویم برای دادن آزمون از کلاس‌های دانشگاه عقب بمانیم. من توانستم پس از کلاس‌هایم در محیط آرام خانه آزمون را بدهم و استرس کمتری برایم داشت».
در هرحال این طرح به‌عنوان آزمایشی در استان خوزستان آغاز شده و از سوی ستاد مرکزی جمعیت هلال‌احمر کشور نیز مورد استقبال قرار گرفته است. بناست این طرح پس از گذراندن آزمون و خطاها در خوزستان و برطرف‌شدن ایرادات احتمالی، درصورت کسب رضایت بالا در سطح کشور نیز به اجرا دربیاید.


تعداد بازدید :  301