شماره ۱۸۵۴ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ آذر
صفحه را ببند
درخشش استقلال و پرسپولیس در روزهای تلخ تیم‌ملی
سرخابی‌ها حال فوتبال را خوب کردند

شهروند|‌حال خوب پرسپولیس و استقلال جذابیت‌های لیگ برتر و فوتبال ایران را بیشتر کرده‌ است. شاید با اتفاقات و نتایج هفته‌های ابتدایی لیگ برای خیلی‌ها مسجل شده بود که سرخابی‌ها یکسال بسیار بد را پشت‌سر خواهند گذاشت و در رقابت با سایر تیم‌های مدعی شانسی ندارند. منتهی با مرور زمان و پیشرفت سرخابی‌ها  این ذهنیت از بین رفت و حالا همه جا صحبت از موفقیت‌های پرسپولیس و استقلال است.

استقلال و 8 برد متوالی در لیگ
اگر امروز هواداران استقلال با موفقیت‌های این تیم از فرط خوشحالی در آسمان‌ها سیر می‌کنند،‌ به خوبی یادشان می‌آید که چه شروع بدی با این مربی در این فصل داشتند. با توجه به انتظارات و آرزوهایی که وجود داشت‌، اتفاقات هفته‌های ابتدایی لیگ به‌شدت بد بود. مربی ایتالیایی به دلایل مختلف چندین‌بار تهدید به استعفا کرد و خیلی‌ها بر این باور بودند که با شروع مسابقات سخت استقلال و پیچ سخت لیگ،‌ کار استراماچونی در این تیم هم به پایان برسد، منتهی او اوضاع را با صبر و تلاش بیشتر با وجود تمام مشکلاتی که وجود داشت، تغییر داد و حالا استقلال را به صدر جدول رده‌بندی لیگ‌ برتر رسانده‌ است. آبی‌پوشان از هشت بازی اول خود در لیگ تنها 12 امتیاز گرفته و دربی را هم در هفته چهارم باخته بودند. فاصله هفت امتیازی با صدر جدول در روزهایی که سپاهان و شهرخودرو عالی نتیجه می‌گرفتند، باعث شد امید آبی‌ها به موفقیت در این فصل کمتر باشد. به‌ هرحال بازی با تیم‌های تراکتور، صنعت نفت آبادان، نساجی، سپاهان و شهرخودرو را در پیش داشتند و با توجه به شرایط هفته‌های ابتدایی هیچ‌کسی تصور نمی‌کرد که شاهد چنین تحول بزرگی در استقلال باشد. تیم استراماچونی از این پنج بازی مهم چهار مسابقه را با بهترین عملکرد ممکن برد. در بازی با سپاهان هم این تیم برنده و تیم برتر مسابقه بود که با اشتباه وحشتناک داوری بازی به مساوی کشیده شد. حالا آنها یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی هستند. با فوتبالی تهاجمی و تماشگرپسند که باعث آشتی هواداران با ورزشگاه هم شده است که بازی مقابل شهرخودرو در روز پنجشنبه که با برتری آبی‌پوشان همراه بود  و نزدیک به 60‌هزار تماشاگر را به آزادی کشانده بود، این مسأله را تأیید می‌‌کند. آنها حتی صاحب بهترین خط حمله لیگ هم هستند و کادرفنی بازیکنانی چون مهدی قائدی‌، وریا غفوری‌ و... را متحول کرده‌اند. استقلال در دوهفته پایانی نیم‌فصل اول هم با پیکان و شاهین بوشهر دو بازی نه‌چندان سخت پیش‌رو دارد و قطعا شرایط بهتری در جدول با پیروزی در این دو مسابقه پیدا خواهد کرد.

پرسپولیس قدرتمند دوباره برگشت
انصاری‌فرد به صراحت اعلام کرده تا زمانی که پرسپولیس در کورس قهرمانی باشد، به کالدرون برای ادامه کار مهلت خواهند داد. سرخ‌ها بعد از سه قهرمانی متوالی لیگ برتر و سوپرجام و یک قهرمانی جام حذفی‌، با رفتن برانکو دچار تزلزل شدند. کالدرون نتوانست آن‌طور که انتظار می‌رفت، بهترین‌ تیم سال‌های اخیر ایران را مدیریت کند و نتایج پر از فرازونشیب بود. آنها مسابقات 6 امتیازی مقابل سپاهان،‌ تراکتور، شهرخودرو و حتی نفت مسجدسلیمان را هم واگذار کردند. تساوی ناامیدکننده‌ای با ماشین‌سازی در تهران با آن پنالتی چیپ عجیب علیپور تجربه کردند. با این حال تیم کالدرون در هفت مسابقه به پیروزی رسید. با اینکه تیمش اصلا تماشاگرپسند بازی نمی‌کرد و خیلی‌ها را نگران کرده بود،‌ باز هم شاهد حضور آنها در کورس قهرمانی هستیم. در واقع باید گفت که بدترین پرسپولیس سال‌های اخیر باز هم از شانس‌های قهرمانی به حساب می‌آید. مسأله مهم‌تر البته به بازی اخیر آنها مقابل ذوب‌آهن ارتباط دارد. تیم کالدرون بد بازی‌کردن را هم کنار گذاشت و بعد از 9‌سال توانست در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به برتری برسد. با ارایه یک فوتبال سرتاسر هجومی و زیبا که با برتری سه بر هیچ به پایان رسید، کالدرون حتی عالیشاه و سیامک نعمتی را هم به علت اعتراض به نیمکت‌نشینی از فهرست این بازی کنار گذاشت و بالاخره به ترکیب قدرتمندی که پرسپولیس به آن نیاز دارد، رسید. حالا با استقلال صدرنشین تنها سه امتیاز فاصله دارند و با توجه به بازی عقب‌افتاده با نساجی قائم‌شهر در تهران،‌ احتمالا این فاصله جبران خواهد شد. حالا حسابش را بکنید که جذب دو مهاجم 6 دانگ و تقویت تیم درنقل و انتقالات زمستانی باز هم پرسپولیس را به یک تیم قدرتمند در فوتبال ایران تبدیل خواهد کرد و مشکلات کالدرون هم با ضعف تیم در گلزنی حل خواهد شد. کمال کامیابی‌نیا هم که بالاخره پس از ماه‌ها دوری شرایط بازی‌کردن پیدا کرده و با حضورش خط میانی پرسپولیس هم قدرت بیشتری کسب می‌کند. دو بازی بعدی تیم هم با گل‌گهر سیرجان و سایپا، ‌دو تیم بحران‌زده لیگ خواهد بود، پس همه چیز برای بازگشت پرسپولیس به روزهای اوج فراهم است، البته آنها به علت اشتباهات هفته‌های ابتدایی و شرایط حساس جدول دیگر باید با کمترین ضریب اشتباه لیگ را ادامه بدهند.


تعداد بازدید :  242