شماره ۱۸۵۴ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ آذر
صفحه را ببند
گزیده اخبار

معافیت مالیاتی حقوق زیر ۳‌میلیون تومان
تسنیم|‌ بر اساس لایحه پیشنهادی دولت در بودجه ۹۹، معافیت مالیاتی سه‌میلیون تومانی برای حقوق کارمندان بخش دولتی و خصوصی درنظر گرفته شد. مطابق مصوبه نهایی دولت در لایحه بودجه 99، سقف معافیت مالیات بر درآمد ماهیانه حقوق‌بگیران و کارمندان، از دو‌میلیون و 750‌هزار تومان به سه‌میلیون تومان رسید. بر این اساس، این عدد معادل سقف معافیت 36‌میلیون تومان سالیانه است. بر اساس لایحه بودجه 99، درآمد مالیاتی 175‌هزار‌میلیارد تومانی لحاظ شده است. معمولا رقمی بین 5 تا 10‌درصد مالیات وصولی از محل مالیات حقوق به دست می‌آید. رقم نهایی معافیت مالیاتی حقوق کارمندان و حقوق‌بگیران در مجلس شورای اسلامی تصویب و تعیین خواهد شد. بر اساس لایحه پیشنهادی بودجه‌ سال آینده، 10.5‌میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی نیز درنظر گرفته شده است. 60‌هزار‌میلیارد تومان نیز برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت.

کمبود قطعات موتورسیکلت‌های برقی
باشگاه خبرنگاران|‌ قطعات، باتری و خدمات پس از فروش این موتور در بازار کم است که امیدواریم با همکاری دولت، این مشکلات مرتفع شود. محمد خادم‌منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت درباره ورود موتورسیکلت‌های برقی و کاهش آلودگی هوا گفت: «با همکاری دولت، برای کاهش آلودگی هوا، باید موتورسیکلت‌های برقی را روانه بازار کرد. زمانی که دولت، همکاری لازم برای ورود این موتورسیکت‌ها را داشته باشد، به‌طور قطع می‌تواند در کاهش آلودگی هوا تأثیر بگذارد. هم‌اکنون قطعات، باتری و خدمات پس از فروش این موتور در بازار کم است که امیدواریم با همکاری دولت، این مشکلات مرتفع شود.» ابوالفضل حجازی، عضو هیأت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت هم در این‌باره گفت: «معضل بزرگ در تولید و مصرف بسیار پایین موتورسیکلت‌های برقی، باتری آنهاست. ضمن اینکه به دلیل قیمت بالا، این موتور‌ها نسبت به موتورسیکلت‌های بنزینی چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرند؛ به‌طور مثال صاحبان موتورسیکلت‌های بنزینی با یک لیتر بنزین و ۳هزار تومان می‌توانند مسافت زیادی را طی کنند؛ این درحالی است که چنانچه باتری موتور‌های برقی خراب شود، باید هزینه‌های خیلی بیش از اینها صرف شود.»

قیمت برخی کالاهای اساسی نزولی شد
ایرنا|  وزارت صنعت، معدن و تجارت در آمار مقایسه‌ای ۹ قلم کالای اساسی و مهم در مهر۹۸ نسبت به شهریورماه امسال از کاهش یک‌دهم تا ۳.۸‌درصدی خبر داد. براساس آمار وزارت صنعت، برنج ‌هاشمی داخلی درجه یک در مهر ۹۸ به هرکیلو گرم ۲۲۴‌هزار و ۷۸۶ ریال رسید و نسبت به شهریورماه امسال که ۲۲۵‌هزار و ۷۷ ریال بود، به میزان ۰.۱‌درصد افت داشت، اما در مقایسه با مهر ۹۷ که ۱۴۲‌هزار و ۲۳۳ ریال بود، رشد ۵۸‌درصدی را نشان می‌دهد. شکر سفید فله نیز مهرماه امسال هرکیلوگرم ۵۱‌هزار و ۹۷۸ ریال ارزش داشت، در شهریورماه ۹۸ هم ۵۱‌هزار و ۹۰۳ ریال قیمت خورده بود، که ۰.۱‌درصد رشد یافت، در مقایسه با مهر۹۷ که ۳۶‌هزار و ۹۳۲ ریال بود، ۴۰.۷‌درصد افزایش دارد. گوشت گوساله در مهرماه امسال هرکیلوگرم ۸۲۸‌هزار و ۱۰۵ ریال قیمت خورد، در شهریورماه امسال هم ۸۶۱‌هزار و ۱۱۴ ریال ارزش داشت که ۳.۸‌درصد افت قیمت یافت.
گوشت گوسفندی مخلوط هم در مهرماه امسال به هرکیلوگرم ۹۵۵‌هزار و ۳۱ ریال رسید و در مقایسه با شهریورماه که ۹۸۴‌هزار و ۶۵۷ ریال بود، 3‌درصد کاهش داشت.

 


تعداد بازدید :  264