شماره ۱۸۵۴ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ آذر
صفحه را ببند
چهره‌های شناخته‌شده مجلس رسما وارد کارزار انتخابات شدند
روز ثبت‌نام نماینده‌های معروف

امروز آخرین روز از مهلت هفت روزه‌ای است که به داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم داده شده بود. بسیاری از چهره‌های سیاسی و غیرسیاسی همان روزهای اول خودشان را به محل ثبت‌نام رساندند و بعضی دیگر کار را به روزهای آخر موکول کردند؛ مثلا در روز ششم افرادی مانند علی مطهری، محمود صادقی، مصطفی کواکبیان، فاطمه رهبر و سیدمحمد حسینی ثبت‌نام کردند. در میان این افراد، حضور محمود صادقی بیشتر از بقیه به چشم اهالی رسانه‌ها و افکار عمومی آمد، چون او که درحال حاضر نماینده مردم تهران در مجلس است، به تازگی استعفایش را تقدیم هیأت‌رئیسه خانه ملت کرده است. او در جمع خبرنگاران حاضر در محل ثبت‌نام، در مورد ماجرای استعفایش گفت: «من تقاضای استعفای خود را نوشتم و در سیستم اتوماسیون مجلس برای هیأت‌رئیسه ارسال شد، ولی در حالت استندبای مانده است. انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها جلسه فوق‌العاده‌ای گذاشت و توصیه کرد که نباید استعفا کنم. عارف و فراکسیون امید هم موافق نبودند. تعداد زیادی از مردم هم به من پیام داده و مخالف استعفای من بودند. کشور در شرایط التهاب بود و نگران بودم که استعفای من   حالت تقابل داشته باشد. همین حالا هم حالت خوف و رجا در من وجود دارد.»
صادقی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اتهاماتی که دارید تأیید صلاحیت خواهید شد، گفت: «به من اتهام وارد شده ولی محکومیت ندارم که مانع تأیید صلاحیتم شود.» او در مورد اینکه حضورش در انتخابات فهرستی خواهد بود یا انفرادی، اعلام کرد که اگر در فهرست اصلاحات نباشد، کنار خواهد کشید.
اما علی مطهری دیگر نماینده تهران در مجلس که او هم دیروز برای ثبت‌نام دور جدید انتخابات در ستاد ثبت‌نام حاضر شده بود، در مورد حضورش در فهرست‌های مختلف گفت: «نمی‌دانم چگونه وارد انتخابات خواهم شد؛ باید ببینیم وضع فهرست‌ها چطور است و چگونه بسته می‌شود تا در این زمینه تصمیم‌گیری کنم.»
او در پاسخ به این پرسش که چرا مردم باید مجددا به او رأی دهند، گفت: «فکر می‌کنم عملکردم در مجلس خوب بوده است، وگرنه نمی‌آمدم اما در این موضوع تشخیصش با مردم است و ما نمی‌توانیم درباره خودمان قضاوت کنیم.»
یکی دیگر از چهره‌های خبرساز محل ثبت‌نام نامزدها محمدعلی وکیلی، نماینده فعلی تهران در مجلس بود که گفت: «صبح امروز از دوستان شنیدم عارف نامزد انتخابات نمی‌شود.»
وکیلی با اشاره به عملکرد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتقادات مطرح‌شده نسبت به عملکرد قوه‌مقننه گفت: «انتقادکردن که کار ساده‌ای است، به‌ویژه برای آنان که دستی در امور داشته‌اند، چه در قالب دولتمردی، چه نمایندگی ادوار. پیشتر هم گفتم آنچه امروز در کف خیابان است، کارنامه همه دولت‌ها، مجالس و چپ و راست است، بنابراین کسی نمی‌تواند خودش را نسبت به وضع فعلی کشور بی‌تقصیر بداند.»
او ادامه داد: «مجلس دهم کاستی خودش را داشت و در پس نهادسازی‌هایی که در این سال‌ها شکل گرفت، جایگاهش را از دست داد. ما امروز شاهد قانون‌گذاری نهادهای مختلفی هستیم و بخشی از وظایف مجلس را عهده‌دار شده‌اند.»
از بین چهره‌های اصولگرا هم حضور سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد احمدی‌نژاد و علی عباسپور، نماینده اصولگرای ادوار مجلس جالب بود. عباسپور در مورد انگیزه حضورش در کارزار انتخابات مجلس گفت: «از سوی دوستان اصولگرا که تفکر اعتدالی دارند، برای ثبت‌نام تشویق شدم.»

 


تعداد بازدید :  149