شماره ۱۸۵۰ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
چطور بمیریم؟ آلودگی هوا یا آنفلوآنزا؟

حسام حیدری طنزنویس

آلودگی هوا بیشتر مردم را مریض کرده و به کام مرگ کشانده یا شیوع آنفلوآنزا؟ اگر گزینه دیگری دارید زود حذفش کنید چون ما فقط از همین دو عزیز دعوت کرده‌ایم. با ما همراه باشید با مناظره جذاب و شنیدنی بین دو عامل مرگ‌ومیر و بیماری.
آنفلوآنزا:  
بنده رو همه می‌شناسن. کارنامه کاری من چیزی نیست که شناخته‌شده نباشه. من هرچه در این سال‌ها داشته‌ام، خالصانه صرف مریض‌کردن مردم کرده‌ام ولی برخی دوستان هستند که کل پاییز و زمستان در مسند امور حضور دارند و ادعایشان هم زیاد است که ما مثلا باعث تعطیل‌شدن مدارس می‌شویم ولی در عمل که نگاه می‌کنی می‌بینی هیچ کار مفیدی تا به حال انجام نداده‌اند. آقای آلودگی هوا! شما که آن‌قدر ادعا داری، بگو ببینم تا به حال چند نفر را به کام مرگ کشانده‌ای؟ شما دو تای اینها را که میگی کُشتی به من نشون بده. هر روز ادا و افاده که امروز هوا را ناسالم کردم، فردا هوا را ناسالم برای گروه‌های حساس می‌کنم و از این ادعاهای صدتا یک غاز ولی وقتی پای عمل پیش می‌آید هیچ چیزی در چنته ندارید. عامل مرگ‌ومیر باید مثل من باشد؛ چابک و سریع و فعال. بدون هیچ خبری از راه می‌رسم، چهار‌هزار نفر را بستری می‌کنم و جان چند ده نفر را می‌گیرم و می‌روم. کار برای مرگ مردم باید این‌طوری باشد؛ خالصانه و سریع و بی‌ادعا. شما گستردگی من رو نگاه کن. بین شهر کوچک و بزرگ فرق نمی‌گذارم. هرجا راه بدهد می‌روم. برعکس، شما عاشق مرفهان جامعه هستید. می‌روید تو کلانشهرها و یکی، دو دهک بالای اقتصادی را چند روزی درگیر می‌کنید. آن هم در این حد که موقع بیرون آمدن یک ماسکی بزنند و چند روز سلفی بذارن که برج میلاد معلوم نیست. پس بقیه مردم کشور چی؟ آنها نباید مریض شوند؟ آنها نباید با مشکلات روبه‌رو شوند؟ مشکلات فقط برای مردم کلانشهرهاست؟ شما که ادعای عدالت می‌کنید، چرا این‌طور رفتار می‌کنید آقا؟!
آلودگی هوا:   
من واقعا فکر نمی‌کنم احتیاجی باشه که من خودم رو معرفی کنم. شما هرجا باشی کافیه پرده خونه‌ات رو کنار بزنی تا منو ببینی. حتی به اونم احتیاجی نیست؛ شما نفس بکشی منو درک می‌کنی. مردم چندبار در طول روز نفس می‌کشن؟ آن را ضرب کنید در تعداد آدم‌ها تا بفهمید من کی هستم. حالا برخی عزیزان آمده‌اند با من رقابت کنند. البته من اهل رقابت هستم و روحیه مبارزه دارم ولی دوست عزیز شما تا الان کجا بوده‌ای؟ این چند‌سال اخیر اصلا خبری از شما بوده؟ چه کار مفیدی تو این چند‌سال کردی؟ نهایتش چند تا پیرمرد و پیرزن را بستری کرده‌ای. حالا از راه رسیده‌ای و ادعای آسیب‌رسانی به مردم داری؟ شما نهایتش یک سرماخوردگی بزک‌کرده هستی که می‌خواهی از راه نرسیده جایگاهی برای خودت در مناسبات سیاسی پیدا کنی ولی این‌طور نیست عزیز من. شما مدام از مرگ‌ومیر مردم صحبت می‌کنی و من می‌خوام بپرسم برنامه‌ات برای این کار چیه؟ من تا آخر‌ سال معلومه که چه روزی چه کاری خواهم کرد. برنامه مدون و مشخص دارم؛ چند گروه کارشناسی برایم کار می‌کنند. کار این‌طور است برادر! شما هنوز خیلی جای کار داری تا به ما برسی.

 


تعداد بازدید :  218