شماره ۱۸۵۰ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
پایان کلاهبرداری‌های بهروز و محسن

شهروند| کلاهبردار حرفه‌ای پس از سه سال فرار از سوی کارآگاهان پلیس پایتخت به دام افتاد.
در ‌سال ۹۵ فردی به نام محسن چهل‌ودو ساله با همکاری همدستش شرکتی را در کرج تأسیس کردند که با سربرگ جعلی یکی از نهاد‌های دولتی خودرو‌های ایرانی را خریدوفروش می‌کردند.
اعضای این باند دونفره کلاهبرداری علاوه بر خریدوفروش خودرو، قواره‌های بزرگی از زمین را انتخاب می‌کردند و با قطعه‌قطعه‌کردن  و جعل مدارک برای آنها به تعدادی از شهروندان می‌فروختند. ارزش ریالی اموالی که متهمان این پرونده در ‌سال ۹۵ کلاهبرداری کرده بودند، بالغ بر ۲۰۰‌میلیارد ریال برآورده شده بود.
دادسرای کرج در تحقیقات مقدماتی متوجه می‌شود زمینی که این افراد تحت عنوان زمین یکی از نهاد‌های دولتی قطعه‌بندی کرده‌اند و به شهروندان فروخته‌اند، در توقیف دادگستری است. با برملاشدن این موضوع محسن به همراه همدستش به نام بهروز از کرج متواری و در تهران مخفی می‌شوند که پرونده برای شناسایی مخفیگاه متهمان و تحقیقات تخصصی از شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۳ شهید بهشتی کرج به اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت ارجاع داده می‌شود.
بلافاصله کارآگاهان اداره چهاردهم با انجام یک رشته اقدامات پلیسی موفق می‌شوند مخفیگاه محسن را شناسایی و در یک عملیات پلیسی او را دستگیر کنند.
با انتقال محسن به اداره چهاردهم او در بازجویی‌های پلیسی اعتراف کرد: «با همکاری دوستم بهروز که ۵۰‌ سال دارد شرکت را راه‌اندازی کردیم و با آگهی فروش خودرو و زمین با شرایط وسوسه‌برانگیز شهروندان را ترغیب به خرید و به منظور جلب اعتماد آنان از سربرگ جعلی یکی از نهاد‌های دولتی استفاده می‌کردیم. یک قطعه زمین در حومه کرج را قطعه‌بندی کردیم و با تهیه اسناد جعلی آنها را به مالباختگان فروختیم که توقیفی از کار درآمد و اقدامات متقلبانه ما برملا شد.»
 محسن پس از آنکه ۷۰ تن از شاکیان او را شناسایی کردند، روانه زندان شد؛ اما امسال بار دیگر  پرونده‌ای از کرج برای دستگیری بهروز به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع و تحقیقات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه او آغاز شد.
 تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت که بهروز دفتر کاری را در شمال تهران تأسیس کرده است و در مرکز تهران نیز مشغول کلاهبرداری از شهروندان است که مأموران بلافاصله به دفتر کار او مراجعه و متهم را در محل کارش دستگیر کرده و به پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال دادند.
هر دو متهم علاوه بر پرونده جاری پرونده‌های مالی متعدد دیگری در دادسرا‌ها دارند که همچنان در حال رسیدگی است. بهروز نیز با دستور بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۳ کرج روانه زندان شد.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر به شهروندان توصیه کرد: «در مواجهه با شرکت‌هایی که مدعی همکاری با ارگان‌های دولتی هستند حتما استعلام‌های لازم را قبل از انجام معامله انجام بدهند و سریعا به این افراد و پیشنهادات مالی وسوسه‌انگیز آنها اعتماد نکنند.»


تعداد بازدید :  135