شماره ۱۸۴۱ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ آبان
صفحه را ببند
خبر

 خسارت ۴۰ تا ۵۰‌  میلیارد تومانی به شبکه اورژانس کشور ‏
کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‎ ‎‏‌رسانی وزارت بهداشت، آمار خسارت‌های وارده به اورژانس و ‏مراکز فوریت‌های پزشکی در حوادث روزهای گذشته در برخی نقاط کشور را اعلام کرد. به گفته او، علاوه بر ‏اختلال در عبور و مرور در برخی مناطق و موارد متعدد، اخلال در فرآیند خدمت‌رسانی و امدادرسانی به ‏بیماران و مصدومان و امدادجویان از سوی آشوبگران و اخلالگران، حداقل ۱۲۴دستگاه آمبولانس و خودروی ‏پشتیبانی و عملیاتی آسیب کلی و جدی دیده‌اند؛ به نحوی که تعداد زیادی از آنها به کلی از چرخه عملیات ‏خارج شده‌اند. او همچنین، به آسیب به تجهیزات پزشکی و غارت این لوازم و تجهیزات در جریان حوادث سه ‏روز گذشته اشاره کرد و افزود: «متاسفانه ده‌ها دستگاه ‏AED، ونتیلاتور و دستگاه تله مدیسین و تجهیزات ‏پزشکی پورتابل آسیب دیدند و بیش از ۴۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ نیز غارت و تخریب شده است و برآوردهای ‏اولیه، از خسارت ۴۰ تا ۵۰‌میلیارد تومانی به شبکه اورژانس و فوریت‌های پزشکی حکایت دارد.‏»

‏«مجهول‌الهویه‌ها»خدمات بهداشتی رایگان می‌گیرند
آن‌طور که افسانه مشتری، رئیس دبیرخانه بیمه و درمان مددجویان سازمان بهزیستی کشور خبر داده تمام ‏افراد مجهول‌الهویه که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند، می‌توانند تا صدور شناسنامه و اوراق شناسایی  سه‌ماه از خدمات رایگان بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت و درمانی استفاده کنند. به گزارش ایسنا، چنانچه بهزیستی ‏نتواند در این مدت مدارک شناسایی مجهول‌الهویه را آماده کند باید هزینه سه ماه اول را نیز پرداخت ‏کند‎. به گفته رئیس دبیرخانه بیمه و درمان مددجویان سازمان بهزیستی، مددجویان زیر ۱۸سالی که دارای ‏بیماری قلبی یا ارتوپدی هستند از طریق واحد مددکاری مربوطه و با معرفی رسمی سازمان بهزیستی به ‏موسسه خیریه زنجیره امید در تهران  به صورت رایگان درمان می‌شوند که از مبالغ پرداختی  ۵‌درصد ‏هزینه‌ها را بهزیستی پرداخت کرده و ۹۵‌درصد هزینه‌های درمانی را نیز موسسه پرداخت می‌کند و این در ‏حالی است که تاکنون ۱۶‌هزار و ۵۰۰ دفترچه سایر اقشار جهت مددجویان بهزیستی صادر شده و ‏بیشترین حق بیمه پایه را بهزیستی به بخش توانبخشی اختصاص داده است‎.

‏11‌هزار بیمار ضایعه نخاعی مبتلا به زخم بستر
وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در چهارمین کنگره بین‌المللی و ششمین کنگره ملی زخم و ‏ترمیم بافت گفت:  ‌ «زخم‌ از مشکلات جدی مردم ما و مردم جهان است. برخی از این زخم‌ها به صورت ‏ژنتیکی در افراد ایجاد می‌شوند مانند آنچه در بیماری دیابت دیده می‌شود. زخم‌های دیگر بر اثر مشکلات ‏بیماری و وابستگی به تخت ایجاد می‌شود. جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد غیردولتی به دنبال خلأهای ‏جامعه می‌گردد و سعی دارد به وسیله ایجاد دانش و پژوهش این خلأها را پر کند. باید بگوییم موضوع زخم و ‏ترمیم بافت ازجمله این موضوعات مهم است.» به گفته او بهزیستی 26‌هزار بیمار دارای ضایعه نخاعی و ‏وابسته به تخت را حمایت می‌کند که از این تعداد 11 نفر با زخم بستر درگیر هستند. به عبارت دیگر 42درصد از آماری که گفته شد همچنین 52‌درصد از تمام افراد وابسته به تخت که تحت حمایت بهزیستی ‏هستند با مشکل زخم درگیرند، بنابراین نیاز به یک همکاری بین بخشی، بین بهزیستی، مراکز تحقیقاتی و ‏نظام درمانی و وزارت بهداشت است تا این مشکل مرتفع شود.

برج آزادی بازسازی می‌شود
برج آزادی که یکی از بناهای هویتی پایتخت است، مدت‌های بسیاری است که نیاز به بازسازی دارد و همین ‏هم عاملی شده که روز گذشته محسن‌هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بازدید از این ‏برج از تلاش‌ها برای مرمت و بازسازی آن بگوید. همچنین شهربانو امانی، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل ‏شورای اسلامی شهر تهران هم برج آزادی را مجموعه‌ای فرهنگی دانست و گفت: «از گذشته تاکنون یکی از ‏مقاصد گردشگری مردم تهران برج آزادی با سازه‌ای فاخر است؛ از این رو با ایمن سازی و آرام‌سازی ‏اطراف میدان آزادی می‌توان جایگاه آن را در تهران، ایران و جهان به‌عنوان نماد هویتی کشور حفظ کرد‎.» ‏

 


تعداد بازدید :  296