شماره ۱۸۴۱ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ آبان
صفحه را ببند
داورزنی دوباره سکان والیبال را در دست گرفت
حواشی یک بازگشت

شهروند| وقتی داورزنی استعفای خود را از معاونت قهرمانی وزارت ورزش اعلام کرد، اهالی والیبال تقریبا یقین پیدا کردند که او رئیس بعدی فدراسیون خواهد بود. داورزنی که تا دو ‌سال قبل روی صندلی ریاست والیبال نشسته بود، حالا بار دیگر اتاقش را تحویل می‌گیرد تا مهم‌ترین ماموریت خود را در همین یکی، دو ماه آینده یعنی صعود تیم ‌ملی والیبال به المپیک انجام دهد.
انصراف به قیمت دبیر کلی
محمود افشاردوست و احمد سعادتمند که دو چهره شناخته‌شده انتخابات فدراسیون والیبال بودند، بعد از چند دقیقه تعریف و تمجید از داورزنی به نفع او کنار کشیدند. البته افشین داوری، سرپرست سابق فدراسیون هم با غیبت در انتخابات انصراف خود را اعلام کرد. در این میان شنیده می‌شود توافق صورت‌گرفته بین افشاردوست و داورزنی طوری است که بار دیگر مثل گذشته زوج آنها به‌عنوان رئیس و دبیر فدراسیون شکل بگیرد.
صدای منتقدان به گوش داورزنی رسید
بهنام محمودی و امیرحسین منظمی، دو بازیکن اسبق تیم ‌ملی والیبال که جزو کاندیداهای انتخابات بودند، با موضع انتقاد از داورزنی و البته شرایط فعلی فدراسیون والیبال پشت تریبون قرار گرفتند. بهنام محمودی که اصلی‌ترین رقیب داورزنی بود، بر حضور جوان‌ها در پست‌های مدیریتی تأکید کرد و چندباری در صحبت‌های خود به مدعی اصلی ریاست کنایه زد. همچنین امیرحسین منظمی که 5 دقیقه از وقت خود را در اختیار بهنام محمودی قرار داده بود، در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «برخی افراد خشکیده هستند؛ افرادی که سال‌ها در پستی حضور داشته‌اند و قصد ندارند کنار بروند!» این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که داورزنی از نزدیک شنوای انتقادات بود، اما واکنشی نشان نداد.
بازگشت به صندلی ریاست
رأی‌گیری با حضور 41 عضو مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال در شرایطی انجام شد که درنهایت فقط داورزنی، محمودی و رشیدی بین کاندیداها قرار داشتند و بقیه انصراف دادند. رقابت اصلی بین داورزنی و بهنام محمودی بود و درنهایت همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، معاون سابق وزیر ورزش به صندلی ریاست والیبال بازگشت. البته انتخاب داورزنی آن‌قدر هم که فکر می‌کردیم با اختلاف زیاد نبود و بهنام محمودی 15 رأی در برابر 26 رأی داورزنی کسب کرد. محمدرضا داورزنی بعد از بازگشت رسمی به والیبال با وقفه‌ای دو ساله، درباره ابهام اصلی این روزها یعنی بحث بازنشستگی‌اش می‌گوید: «هنوز بازنشسته نشده‌ام و بازنشسته نیستم. 38‌سال است کار می‌کنم اما براساس قانون تا زمانی که وزارت ورزش من را بازنشسته نکند، در خدمت دوستان خواهم بود. براساس قوانین فعلی در خدمت شما هستم،‌ اما اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد در اختیار مراجع تصمیم‌گیرنده و ذی‌صلاح است.»
با کولاکوویچ به‌سوی المپیک
یکی از ابهام‌های دیگر این روزهای والیبال ادامه همکاری با ایگور کولاکوویچ برای انتخابی المپیک بود. رئیس فدراسیون والیبال از ادامه همکاری با سرمربی مونته‌نگرویی خبر می‌دهد: «با توجه به این‌که قرارداد کولاکوویچ تا المپیک توکیو است و در شرایط فعلی جابه‌جایی غیرمنطقی است، تلاش می‌کنیم اگر نقطه ضعفی در تیم‌ ملی وجود دارد، برطرف کنیم.» با این شرایط باید نشست و دید داورزنی می‌تواند برای دومین‌بار شرایط حضور تیم‌ ملی در المپیک را فراهم کند یا خیر.

جانشین داورزنی کیست؟
بعد از انتخاب داورزنی به‌عنوان رئیس فدراسیون والیبال، حالا همه در انتظار معرفی جانشین او در کلیدی‌ترین معاونت وزارت ورزش هستند. دیروز مازیار ناظمی،‌ سخنگوی وزارت ورزش با رد گمانه‌زنی‌ها گفت: «سلطانی‌فر به‌زودی درباره انتخاب معاون جدید در‌ سال حساس کسب سهمیه المپیک تصمیم می‌گیرد و مطمئن باشید تا آن زمان هیچ برنامه‌ای از ورزش کشور و خصوصا فدراسیون‌های المپیکی بر زمین نمی‌ماند.» البته از راهروهای وزارت ورزش شنیده می‌شود که جمع‌بندی درباره معرفی علی رغبتی به‌عنوان معاون جدید وزیر ورزش انجام شده است.


تعداد بازدید :  252