شماره ۱۸۴۱ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ آبان
صفحه را ببند
گزیده اخبار

مهاجرت طلاسازان به کشورهای همسایه
ایرنا| بحران‌ها و چالش‌های صنعت طلا در سال‌های اخیر باعث شده که شماری از فعالان صنعت ‏طلاسازی کشور، کارگاه‌های خود را تعطیل کنند و به کشورهای همسایه بروند؛ ترکیه، عراق، حاشیه ‏جنوبی خلیج‌فارس و حتی افغانستان از مهم‌ترین مقاصد فعالان این صنعت هستند.
ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا  و جواهر تهران با تأیید این موضوع گفته است حدود یک‌هزار ‏و ۵۰۰ واحد طلاسازی در شهر تهران مجوز فعالیت دارند که حدود نیمی از آنها فعال هستند و  البته ‏واحدهای فعال نیز با همه ظرفیت صد‌درصد خود کار نمی‌کنند‎.

آغاز ثبت‌نام مسکن ملی برای تهرانی‌ها
 ‏
ایرنا| حبیب الله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، زمان آغاز ثبت‌نام شهرهای جدید ‏در قالب مسکن ملی را برای تهرانی‌ها هفته نخست آذرماه اعلام کرد و گفت: «مجموع سهم شهرهای ‏جدید از این طرح، حدود ۲۰۰‌هزار واحد مسکونی است که در مرحله نخست آن، قرار است ثبت‌نام ‏برای حدود ۶۰‌هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید کشور
آغاز شود‎.»
او با بیان اینکه میان این طرح و طرح مسکن مهر تفاوت‌های زیادی وجود دارد، گفت: «برخلاف طرح ‏مسکن مهر، هیچ پروژه‌ای در این طرح بدون متقاضی آغاز نخواهد شد. در طرح مسکن مهر، بخشی ‏از واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی آغاز و بخشی از واحدها در طول اجرای پروژه دارای متقاضی ‏شدند و در این میان بخشی از واحدهای مسکونی همچنان بدون متقاضی باقی ماندند. اما مطابق با ‏برنامه‌ریزی‌های انجام شده این اتفاق و تجربه تلخ در این طرح اقدام ملی تولید مسکن تکرار نخواهد ‏شد.»

کلاهبرداری با رمز یکبار مصرف
ایسنا| با تغییر رمز دوم کارت‌های بانکی از ایستا به پویا (یکبار مصرف) برخی کلاهبرداران ‏شگردهای جدیدی را به کار گرفته‌اند. براساس اعلام بانک مرکزی، رمز دوم پویا از ابتدای دی‌ماه‌سال ‏جاری الزامی می‌شود و مشتریان بانکی باید برای استفاده از خدمات این رمز، نسبت به دریافت رمز دوم به ‏جای رمز ایستای خود اقدام کنند‎. در این میان برخی کلاهبرداران که پیش از این نیز با استفاده از ‏روش‌های فیشینگ، اقدام به دریافت اطلاعات و سوءاستفاده مالی از حساب مردم می‌کردند، با ارسال ‏پیامک، طراحی نرم‌افزارهای مشابه و... سعی در سوءاستفاده از حساب مشتریان بانک‌ها دارند‎.
در همین راستا، بانک مرکزی به مشتریان توصیه کرده است که برای دریافت رمز پویا تنها با ‏هماهنگی بانک اقدام کنند  و به هر لینک و پیامکی توجه نکنند. ‏

 


تعداد بازدید :  272