شماره ۱۸۴۱ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ آبان
صفحه را ببند
وقتی اینترنت قطع است چیکار کنیم؟

حسام حیدری طنزنویس

نظر به اینکه بعضی وقت‌ها اینترنت قطع می‌شود و با توجه به اینکه همگی ما یک‌جورهایی معتاد به اینترنت هستیم توصیه‌های بهداشتی زیر را برای مواقع قطعی اینترنت ارایه‌می‌کنیم. باشد که همگی با استفاده از این توصیه‌ها روزهای بی‌اینترنت خوبی را پشت سر بگذاریم:  
حرص نخورید:  
اگر کارتان مرتبط با اینترنت است و مثلا فروشگاه آنلاین دارید یا کسب‌وکاری در فضای اینستاگرام دارید؛ بر اعصاب خود مسلط‌باشید. کارتان که بدون‌شک بر باد رفته و مطمئنا در این چند روز حسابی ضرر می‌کنید و آخر ماه هم حسابی کم آورده و تو قسط وام‌هایی که گرفته‌اید، می‌مانید. پس برای چیزی که قطعی است، چرا الکی حرص بخورید؟ عوضش روی کاناپه ولوشده و پاهایتان را روی هم بندازید و به این فکر کنید که وقتی افتادید زندان دوست دارید چه‌جور کمپوتی بخورید. بی‌خیالی بهترین راه‌حل است، چون با فشار آوردن به خودتان فقط احتمال سکته را بیشتر می‌کنید. چند تا نفس عمیق بکشید و سعی کنید لذتش را ببرید.
به بقیه گیر ندهید:  
بسیار دیده شده که آدم‌ها در مواقع بیکاری الکی به هم گیر می‌دهند. اینکه شوهرتان شلوار بیرونش را پرت کرده گوشه اتاق، واقعا موضوع خاصی نیست. این شلوار یک هفته است که همانجا افتاده، ولی چون شما سرتان تو گوشی بوده و داشتید برای فالوورهای عزیزتان از سبک زندگی جذاب‌تان می‌گفتید و عکس‌های برفی با کپشن «برف نو سلام» می‌نوشتید؛ بهش توجه نکرده‌اید. برای همین الان هم گیر الکی ندهید. این شوهر اگر درست بشو بود تو این چند‌سال و بعد از آن همه دعوایی که باهاش کردید، باید درست می‌شد. الکی وقت‌تان را تلف نکنید.
دست تو دماغ نکنید:  
یکی از اخلاقیات بدی که ما انسان‌ها داریم این است که در مواقع بیکاری دست می‌کنیم تو دماغ‌مان. حالا چون اینترنت قطع شده و نمی‌توانید از صبح تا شب الکی تو گوشی چرخ بزنید که دلیل نمی‌شود جای دیگری چرخ بزنید.
به دوست و آشناهایتان سر نزنید:
درست است که اینترنت قطع‌شده و فرصت مناسبی است که بیشتر در کنار هم باشیم و به اعضای فامیل سر بزنیم، ولی باز هم این کار را نکنید. این فامیل همان افراد رو اعصابی هستند که قبل از قطع‌شدن اینترنت هم بودند و این قضیه هیچ تاثیری روی اخلاق آنها نداشته است. الان هم تا شما را ببینند، می‌خواهند از حقوق و مزایای شما سردربیاورند و بعد بپرسند که چرا ازدواج‌نمی‌کنی و چرا چاق‌شدی و از این‌جور حرف‌ها. علاوه بر اینها تحلیل مسائل روز هم به بحث‌های جذاب‌شان اضافه شده و با سخنرانی‌هایشان قطعا روی اعصاب‌تان می‌روند. پس هرچه می‌توانید از آنها فاصله بگیرید و بی‌خیال میهمانی‌رفتن شوید. این‌که نباید میهمان راه بدهید هم که بدیهی و
 واضح است.

 

دیدگاه‌های دیگران

|
مخالف 0 - 0 موافق
همه اینجور هم بیکار نیستن که توی اینترنت فقط دنبال گیگیلی دماغشون باشن. وقتی سالهاست برنامه‌های گرافیکی مثل شرکت ادوب وابسته به اینترنت و نه اینترانت هستن، یک طرح یا گرافیست بدون اینترنت خارج چکار کند؟ بیکار شده، دنبال چه باشد؟

تعداد بازدید :  204