شماره ۴۵۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۶ دي
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با «اوشین ساهاکیان» در آستانه‌سال نوی میلادی
کریسمس، همیشه در کنار خانواده‌ام بودم

شهروند| ملی‌پوش بسکتبال ایران که جزو اقلیت‌های مذهبی به شمار می‌رود،‌ در آستانه‌سال نوی میلادی به بازی‌هایش در تیم مهرام ادامه می‌دهد و از وضع بلاتکلیف بسکتبال نیز ابراز نارضایتی می‌کند و معتقد است هر چه سریعتر باید وضع رئیس این فدراسیون مشخص شود.
باید برای قهرمانی بجنگیم
اوشین ساهاکیان، بازیکن تیم مهرام در رابطه با وضع این تیم در پایان هفته یازدهم لیگ برتر بسکتبال به «شهروند» می‌گوید:   «مهرام امسال با وجود جدایی چند مهره تاثیرگذارش ازجمله صمد نیکخواه بهرامی روند خوبی را در پیش گرفته اگرچه در بازی آخر مقابل شهرداری گرگان خوب نبودیم و شکست خوردیم. این فقط زنگ خطری برای تیم ما بود و در ادامه بازی‌ها قطعا می‌توانیم جبران کنیم و برای قهرمانی نیز بجنگیم. همیشه با یک باخت انتقادات به سمت تیم ما روانه می‌شود اما این نوع قضاوت درست نیست.»
داوری‌ها باعث خشونت می‌شوند
وی در ادامه درخصوص حاشیه‌های زیاد در لیگ بسکتبال می‌افزاید: «تصور می‌کنم بیشتر این حاشیه‌ها به نحوه قضاوت داوران برمی‌گردد. من نمی‌خواهم بگویم که داوران بد هستند یا از روی عمد اینطور قضاوت می‌کنند اما واقعا اشتباهات زیاد است و بازیکنان و مربیان را عصبی می‌کند. از طرفی در بازی‌های حساس لیگ نیز بازیکنان به نوعی با هم کری دارند و تلاش می‌کنند تا تیمشان برنده شود،‌ همین باعث درگیری‌های فیزیکی در میدان می‌شود که البته این برخوردها در بسکتبال طبیعی است.
تکلیف فدراسیون هرچه سریع‌تر مشخص شود
ملی‌پوش تیم‌ملی بسکتبال با اشاره به وضع بلاتکلیف فدراسیون بسکتبال خاطرنشان می‌کند: «امیدوارم هرچه زودتر تکلیف ریاست فدراسیون مشخص شود. از طرفی هر کسی سکان فدراسیون را در آینده در دست می‌گیرد،‌ باید با یک مدیریت قوی اختلالاتی که در نظم بسکتبال به‌وجود آمده را برطرف کند. به‌ویژه در بحث تماشاگران که در برخی از شهرها شدیدا به بازیکنان ملی‌پوش توهین می‌کنند. ملی‌پوشان هیچ موضعی نسبت به مشحون که سال‌ها برای این فدراسیون زحمت کشیده یا کاندیدای دیگر ندارند و فقط امیدوارند هرچه زودتر تکلیف این فدراسیون مشخص شود و یک مدیر توانمند بالای  سر بسکتبال باشد.»
ایرانی ها  توانایی سرمربیگری تیم‌ملی را دارند
ساهاکیان در ادامه در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره کادرفنی آینده تیم‌ملی دارد،‌ می‌گوید: «کادرفنی قبلی با حضور بچیروویچ زحمت خود را کشید و فعلا وضع نامشخص است. البته مربیان ایرانی نیز در سال‌های اخیر پیشرفت کرده‌اند و دیگر مثل 10‌سال قبل نیست که نتوانند در سطح مربیان خارجی کار کنند. به نظرم در آینده می‌توان از مربی ایرانی نیز روی نیمکت تیم‌ملی استفاده کرد،‌ اگرچه وظیفه من به‌عنوان بازیکن فقط بازی کردن است.»
با رسیدن‌سال نو   روحیه می‌گیرم
عضو مسیحی تیم‌ملی بسکتبال کشورمان در پایان با اشاره به فرارسیدن‌سال نوی میلادی می‌افزاید:
«هیچ وقت در ایران مشکلی برای برگزاری جشن‌سال نوی میلادی نداشتیم. الان هم از رسیدن‌ سال نو خوشحالم و همیشه با برگزاری جشن‌های‌سال جدید روحیه می‌گیرم. البته ما به واسطه شغلی که داریم اکثر روزهای کریسمس را در تمرین و مسابقه به سر می‌بریم،‌ اگرچه من در سال‌های بازیگری‌ام در هر تیمی که بودم،‌ مربیان ایرانی به من لطف داشته‌اند و اجازه دادند که حداقل 2،‌ 3 روز از تعطیلات سال نو را در کنار خانواده‌ام باشم.»


تعداد بازدید :  240