شماره ۴۵۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۶ دي
صفحه را ببند
رونمایی از مسافران استرالیا با حرف‌وحدیث‌های فراوان
بدون بازیساز، همچنان دفاع می‌کنیم

شهروند| انتظارها به پایان رسید و لیست نهایی کارلوس کی‌روش برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2015 در استرالیا در آخرین ساعات روز پنجشنبه اعلام شد، اگرچه هنوز 2 جای خالی در لیست تیم‌ملی دیده می‌شود که سرمربی پرتغالی اعلام کرده آنها را قبل از سفر به استرالیا معرفی خواهد کرد.
7 بازمانده و 13 جام‌جهانی رفته
علیرضا حقیقی، محسن فروزان، علیرضا بیرانوند، ‌هاشم بیک‌زاده، رامین رضاییان، سیدجلال حسینی، وریا غفوری، امیرحسین صادقی، مرتضی پورعلی‌گنجی، احسان حاج‌صفی، وحید امیری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، امید ابراهیمی، مسعود شجاعی، خسرو حیدری، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد، رضا قوچان‌نژاد و سردار آزمون 21 بازیکنی هستند که بلیت سفر به استرالیا برای آنها رزرو شده است. در این میان 7 بازیکن را می‌بینیم که در جام ملت‌های آسیا‌ سال 2011 نیز حضور داشته‌اند و درواقع باتجربه‌های تیم‌ملی محسوب می‌شوند. از طرفی 13 نفر از این بازیکنان در جام‌جهانی نیز حضور داشتند. همچنین از نکات جالب این لیست نبودن هیچ بازیکنی از پرسپولیس و
 تراکتور سازی و حضور 6 بازیکن از استقلال است که با انتقاد سرخپوشان مواجه شده است.
2 جای خالی به چه کسانی می‌رسد؟
با این‌که همگان تصور می‌کردند نام 23 بازیکن که همان لیست نهایی محسوب می‌شود، به یک‌باره اعلام شود اما سرمربی تیم‌ملی بدون ذکر دلیلی تصمیم گرفت تا 2 جای خالی تا روز اعزام در فهرست تیم‌ملی قرار دهد. برخی گمانه‌زنی‌ها که به واقعیت نزدیک است، حکایت از این دارد که کی‌روش هنوز هم به حل شدن مشکل پولادی و رفیعی امیدوار است و قصد دارد تا آخرین لحظه این جای خالی را برای آنها باقی بگذارد.  
باز هم دفاع؟
شباهت لیست کی‌روش برای جام ملت‌ها با لیستی که برای جام‌جهانی اعلام کرده بود، این شائبه را به وجود آورده که تیم‌ملی در آسیا نیز دفاعی بازی خواهد کرد، دقیقا همان روشی که در برزیل از آن استفاده کرد. زیاد بودن تعداد مدافعان و نداشتن یک‌ هافبک بازیساز انتقادهایی است که به لیست کی‌روش وارد می‌شود.
شاهرودی: جای بازیسازها خالی است
رضا شاهرودی، مدافع سابق تیم‌ملی در ارزیابی لیست اعلامی از سوی کی‌روش به «شهروند» می‌گوید: «اگر اهداف کی‌روش مثل اهدافی باشد که در جام‌جهانی دنبال کرد، تیم‌ملی در مسیر درستی قرار ندارد و این لیست نیز شکل منفی به خود می‌گیرد. خیلی از بازیکنان بودند که در لیگ خوش درخشیدند اما در میان بازیکنان اعزامی جایی ندارند زیرا کی‌روش و دستیارانش وقت نگذاشتند تا تمام بازی‌های لیگ برتر را تماشا کنند. البته بازیکنی مثل بیرانوند نیز ازجمله چهره‌هایی است که از دل لیگ بیرون آمده و شایستگی‌اش را ثابت کرده است.» وی همچنین می‌افزاید:«نداشتن یک بازیساز در لیست کی‌روش نگرانی‌های زیادی ایجاد می‌کند. شاید برخی به تعدد مدافعان انتقاد کنند اما وقتی قرار است یک لیست محدود اعلام شود، باید از بازیکنانی استفاده کرد که قابلیت استفاده در چند پست را داشته باشند.
با این‌که تصور می‌کنم کی‌روش آن 2 جالی خالی را برای بازیکنان سرباز باقی گذاشته اما به عقیده من باید از بازیکنان باتجربه و باتکنیکی مثل محمد نوری و ایمان مبعلی استفاده کند و این فرصت را به آنها بدهد تا به تیم‌ملی کمک کنند. کی‌روش باید درک کند که
جام ملت‌های آسیا دیگر جام‌جهانی نیست و باید تیمش را هجومی  بچیند.»


تعداد بازدید :  223