شماره ۴۵۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۶ دي
صفحه را ببند
هشدار به وزیر ارشاد و درخواست کواکبیان برای رفع حصر

شهروند|  براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، استیضاح یکی از حقوق نمایندگان مجلس است که برای نظارت بیشتر بر دولت می‌توانند از این ابزار استفاده کنند. علاوه بر آن رسانه‌ها یکی دیگر از ارکان دموکراسی به شمار می‌روند که امکان فعالیت آزاد آنها از جمله پیش‌شرط‌های تحقق مردمسالاری است. حالا یکی از نمایندگان مجلس می‌خواهد از حقوق نمایندگی‌اش برای دفاع از رسانه‌ها استفاده کند. نماینده مردم همدان در مجلس گفته است اگر وزیر ارشاد، معاون مطبوعاتی را برکنار نکند، استیضاح خواهد شد. به گزارش فارس، امیر خجسته تأکید کرده است: اصحاب رسانه باید فضای مناسب برای بیان نظرات، عقاید و افکار خود و مردم را داشته باشند ضمن این‌که از هرگونه فضاسازی تخریبی باید جلوگیری شود. وی با اشاره به این‌که از اصحاب رسانه دفاع خواهیم کرد، افزود: اصحاب رسانه پویا باعث خواهند شد که مدیران کم‌کار نتوانند به کار خود ادامه دهند.

انتخابات اگرچه گاهی چالش‌ها یا حواشی زیادی را به همراه دارد اما در مقاطعی، تنها رهگذری است که با توجه به شرایط می‌تواند گذر به دموکراسی را امکان‌پذیر کند. رقابت گروه‌های سیاسی گاهی بالا می‌گیرد و رخدادهایی را به‌دنبال دارد. ‌سال 88 و حوادث پس از انتخابات هم با وجود آن‌که 5‌سال از آن می‌گذرد اما محور بسیاری از بحث‌های محافل سیاسی است. پنجشنبه‌شب، برنامه «دیروز، امروز، فردا» با حضور عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا و مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردمسالاری برگزار شد و حوادث‌ سال 88 محور این مناظره قرار گرفت. به گزارش ایسنا، سلیمی‌نمین در این برنامه گفت: انتخابات به‌عنوان پدیده‌ای که شأن مردم را معنا می‌بخشد دارای یک روندی است. برخلاف بسیاری از جنبش‌های اجتماعی در کشورهای مختلف که نقش مردم طی زمان کمتر می‌شود، در انقلاب اسلامی ایران شاهدیم که انتخابات طی زمان پرشور‌تر می‌شود.
این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: کنترل انتخابات باید توسط خود مردم صورت بگیرد زیرا ابعاد موضوع بسیاری وسیع و گسترده است. شاید انتخابات 88 را می‌توان پرالتهاب‌ترین انتخابات دانست زیرا علاوه بر التهابات معمولی بحث چرخش قدرت خیلی جدی می‌شود. ما در این انتخابات شاهد عدم‌رشدیافتگی در نخبگان هستیم که مردم باید آنها را کنترل کنند. نخبگانی که از خدا هم نمی‌ترسند از مردم می‌ترسند زیرا آنها باید او را انتخاب کنند. مصطفی کواکبیان هم در مورد اتفاقات‌ سال 88 گفت: باید بین معترضان به انتخابات و ضدانقلاب و کسانی که می‌خواهند به انقلاب ضربه بزنند تفکیک قائل شد، متاسفانه این تفکیک صورت نگرفت. در 25خرداد 2 یا 3‌میلیون به خیابان‌ها آمدند و راهپیمایی سکوت کردند. این را می‌شد خیلی بهتر مدیریت کرد اما این صورت نگرفت.
دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: ما نباید بگویم فقط نخبگان اصلاح‌طلب، اگر مجموعه همه نخبگان کشور را در نظر بگیریم باید بگوییم همه اشتباه کردند. کواکبیان در انتهای برنامه در ادامه دعواهای لفظی که بین او و سلیمی‌نمین شکل گرفته بود، گفت: از مقام معظم رهبری می‌خواهم که در هفته وحدت در مورد رفع حصر تدبیر بفرمایند.


تعداد بازدید :  291