شماره ۴۵۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۶ دي
صفحه را ببند
احزاب

حسن رسولی عضو شورایعالی بنیاد امید ایرانیان|  لازمه نهادینه کردن مردم‌سالاری، وجود احزاب قدرتمند برای کمک به ساماندهی سیاسی، تحکیم پایه‌های تحزب و تقویت سامان‌های حزبی برای کشوری مانند ایران که به‌طور متوسط در گذشته سالی یک انتخابات داشته و هم‌اکنون
دو سالانه یک‌بار انتخابات دارد، یک نیاز ضروری و غیرقابل انکار است. وجود احزاب کم‌تعداد و فاقد یک گفتمان مشهور نمی‌تواند اثرگذاری داشته باشد چراکه بلوغ سیاسی جامعه زمانی فرا خواهد رسید که ادغام این احزاب فراوان و تبدیل این تعداد حزب در قالب دو گفتمان جا افتاده اصولگرا و اصلاح‌طلب سازماندهی مجدد بشوند و از طریق تجمیع نسبی این احزاب متنوع، امکان شکل‌گیری دو یا حداکثر سه حزب سراسری برای جامعه ایجاد شود. در آن صورت با برگزاری انتخابات که در جامعه ما نهادینه شده است، هرکدام از احزاب دو یا سه‌گانه در صورت کسب پیروزی، پاسخگوی شعارهای خویش در پیشگاه ملت خواهند بود. (ایلنا)
لطف‌الله فروزنده قائم‌مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی|  مردم انتظار پیاده شدن احکام اسلامی را دارند یعنی عدالت، کارآمدی و پاکی مسئولان و همچنین حل معضلات روزمره در حوزه اقتصادی و اجتماعی. اگر بخواهیم مردم در صحنه باشند باید هم زمینه آگاهی و بصیرت را بالا ببریم و هم به مسائل فرهنگی و اعتقادی توجه کنیم. همچنین باید تربیت نسل جوان و رفع مشکلاتشان را مدنظر قرار دهیم. (ایسنا)
حسن یونسی عضو شورای مرکزی موقت حزب ندای ایرانیان| جلسه هیأت موسس و به دنبال آن جلسه شورای مرکزی موقت صبح جمعه برگزار شد. در این شورا سیدمحمدصادق خرازی به‌عنوان رئیس شورای مرکزی موقت انتخاب شد. همچنین در جلسه شورای مرکزی موقت به پیشنهاد این شورا و تأیید هیأت موسسین، مجید فراهانی به‌عنوان دبیرکل موقت حزب انتخاب شد. (فارس)
محسن کوهکن عضو جبهه پیروان
خط امام و رهبری| دیدار جبهه پیروان با دبیرکل و اعضای جامعه روحانیت مبارز در جهت همراهی و هماهنگی بیشتر است، زیرا همواره و در همه احوال جبهه نشان داده است از جامعتین پیروی و تبعیت کامل دارد. بعد از رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی، جبهه پیروان منتظر بود تکلیف جانشین ایشان روشن شود که بعد از مشخص شدن این موضوع، خدمت آنها برسند. بعد از اتفاقی که افتاد و حضرت آیت‌الله موحدی‌کرمانی جانشین آیت‌الله کنی شد، قرار شد این دیدار صورت بگیرد. این دیدار توسط جبهه پیروان خط امام و رهبری برنامه‌ریزی شده است و اگر جبهه پایداری احساس می‌کند باید دیداری با جامعه روحانیت داشته باشد باید خودشان اقدام کنند. (ایلنا)

 


تعداد بازدید :  364