شماره ۴۵۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۶ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد
استفاده از پهپاد انتحاری در رزمایش محمد رسول‌الله ارتش
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پهپاد انتحاری برای نخستین‌بار در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) مورد استفاده قرار گرفت. به گزارش ایرنا، مرحله دوم رزمایش نیروهای ارتش تحت عنوان رزمایش محمد رسول‌الله صبح روز گذشته با حضور فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای به وسعت دو‌میلیون و 200‌هزار کیلومترمربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمالی اقیانوس هند آغاز شد.
همچنین در مرحله دوم رزمایش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که دیروز برگزار شد رزمایش پهپادی این نیرو جزیی از این مرحله بود.
امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» دراین‌باره گفت: یکی از مأموریت‌های نیروی زمینی در این رزمایش استفاده از پهپاد‌های نیروی زمینی است.
وی افزود: ما در دو مرحله از پهپادهای نیروی زمینی استفاده می‌کنیم که در مرحله نخست پهپادهای ما نقش دشمن را ایفا کرده و در مرحله دوم پهپادهایی در نقش نیروهای خودی به پرواز درمی‌آیند. فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: با قابلیتی که در صنعت وجود دارد، برد پهپادهای ما بیشتر شده و قابلیت عملیاتی آنها ارتقا یافته است.
امیر پوردستان با بیان این‌که پهپاد انتحاری برای نخستین‌بار در این رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: این پهپاد می‌تواند برای حمله به اهداف هوایی و زمینی مورد استفاده قرار گیرد و می‌تواند در صورت دیدن یک هدف مشکوک به آن حمله کند. وی این پهپاد را یک بمب متحرک توصیف کرد. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) نیز در گفت‌وگو با دفاع پرس با اشاره به حضور دیده‌بان‌های پدافند ارتش، بسیج و سپاه در رزمایش گسترده محمد رسول‌الله(ص) گفت: در این رزمایش از سامانه‌های پدافند هوایی موشکی اچ‌کیو سپاه نیز استفاده خواهد شد. امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: ازجمله تجهیزاتی که ما در رزمایش به کار می‌گیریم سامانه‌های متعدد توپخانه‌ای با رادار و بدون رادار هستند که وظیفه درگیری با هواپیماهای بدون سرنشین را دارند.

وزیر اطلاعات:  ملت ایران با استقامت پیروز و سربلند شده است
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی گفت: استقامت در برابر سختی‌ها از ملت ایران یک ملت پیروز و سربلند ساخته است.
به گزارش ایرنا، علوی عصر جمعه در آیین گرامیداشت سالگرد جانباختگان زلزله پنجم دی ماه‌سال 1382 شهرستان بم افزود:  ملت ایران در برابر سختی‌ها مقاومت و مقابل تحریم و فشارهای سیاسی و نظامی استقامت کرده است.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: فقط رفتار ما انسان‌ها مورد امتحان قرار نمی‌گیرد بلکه خداوند اندیشه و آنچه را در قلب ما می‌گذرد، نیز امتحان می‌کند زیرا خداوند در جنگ احد آنچه را در دل افراد بود، مورد آزمایش قرار داد.  وی گفت: گاهی این امتحانات با خوشی است و گاهی با چیزی که ما آن را شر می‌پنداریم آزمایش می‌کند و انسان‌های عاقل باید حواس خود را جمع کنند زیرا اگر مالی به آنان داده شد، مورد امتحان قرار می‌گیرند.


تعداد بازدید :  346