شماره ۴۵۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۶ دي
صفحه را ببند
سرقت‌های فیوجی جهانگرد ترکیه‌ای

شهروند| سارق فیوجی که خود را جهانگرد ترکیه‌ای معرفی می‌کرد در تحقیقات پلیسی به آخر خط رسید. این مرد طعمه‌های خود را فریب می‌داد تا پول‌های میلیونی به جیب بزند.
14 مهرماه پرونده یک سرقت پیش روی ماموران کلانتری 126 تهرانپارس قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد که مردی پس از سرقت عابربانک حاوی رمز، 5‌میلیون تومان از حساب بانکی مالباخته‌ای برداشت کرده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به شیوه کف‌زنی و به دستور دادیار شعبه یازدهم دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گفت.
مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت 10 صبح بود. از بازار میوه و تره‌بار برمی‌گشتم که خودرو پراید سفیدرنگی سد راهم شد و راننده‌اش به سمت من آمد. تصور کردم خارجی است. با پول رایج کشورمان آشنایی نداشت. از من راهنمایی می‌خواست. چند اسکناس و تراول به او نشان دادم؛ اما او کارت‌های عابربانک را می‌خواست ببیند، من نیز چند عابربانکم را به او نشان دادم؛ مرد خارجی پس از دیدن اسکناس‌ها و کارت‌های عابربانک، همه را بازپس داد و بلافاصله سوار ماشین شد؛ زمانی که به خانه رسیدم، چند پیامک بانکی به گوشیم رسید که متوجه شدم 5‌میلیون تومان از حساب یکی از عابربانک‌هایم برداشت شده است. بلافاصله کارت‌هایم را بررسی کردم که متوجه شدم یکی از آنها سرقت شده است.» با توجه به شیوه سرقت انجام‌شده و شباهت آن با شگرد کف‌زنی توسط سارقان طایفه فیوج، کارآگاهان به بررسی بانک اطلاعات مجرمان طایفه فیوج پرداختند و مالباخته با مشاهده تصویر متهمان این طایفه موفق به شناسایی یکی از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار به نام «مرتضی» شد که پیش از این نیز به اتهام سرقت به‌ویژه کف‌زنی، بارها دستگیر و روانه زندان شده بود. تیم تحقیق با بررسی تراکنش‌های مالی عابر بانک مالباخته چند مرکز خرید لوازم خانگی را در منطقه شرق تهران شناسایی کردند. وقتی مأموران به مراکز خرید مراجعه کردند، متوجه شدند که متهم در چندین نوبت به یکی از این مراکز رفته است. آموزش‌های پلیسی به تعدادی از کسبه مرکز خرید ارایه شد تا در صورت مشاهده مجدد متهم، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به پلیس اطلاع دهند.
سرانجام در زمان مراجعه متهم به این مرکز خرید در محدوده خیابان فرجام وی توسط کسبه شناسایی شد. همین سرنخ کافی بود تا ماموران وارد عمل شدند و متهم را دستگیر کردند. سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به تعدد محل‌های سرقت از سوی متهم گفت: «متهم در اعترافات خود به سرقت‌های سریالی در مناطق مختلف تهران به‌ویژه در نیاوران، قیطریه، شمیران، جردن، اختیاریه، پاسداران، شهرک قدس، ولنجک، اوین درکه، دربند، تجریش، صاحبقرانیه، ونک، تهرانپارس، حکیمیه، سراج، ازگل، فرمانیه و... اعتراف کرده است.» سرهنگ سعدالله گزافی، با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصویر متهم، گفت: «جهت شناسایی سایر شاکیان و مالباختگان، بازپرس پرونده با تقاضای انتشار بدون پوشش تصویر متهم از کسانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند، خواست تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذرغفاری – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.»

تنبیه، دانش‌آموز البرزی را
راهی اتاق عمل کرد
تنبیه یک دانش‌آموز 12ساله از سوی معلم در یکی از مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان فردیس، این دانش‌آموز را روانه اتاق عمل کرد.
نیما عبدالله‌خواه دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی است که 10 روز پیش پس از این‌که توسط معلمش به طرز فجیعی تنبیه شد و کارش به بیمارستان کشید شد.
به گزارش ایرنا، غلامرضا عبدالله‌خواه پدر این پسر دانش‌آموز در تشریح جریان این تنبیه گفت: «فرزند من پشت نیمکتش نشسته بود که معلم وی با دست به پشت سر نیما می‌زند متأسفانه این ضربه به‌حدی شدید بود که صورت نیما از ناحیه بینی به شدت با لبه نیکمت برخورد کرده و دچار شکستگی می‌شود.»
بنا به گفته پدر نیما، وی اضافه کرد: «وقتی در جریان ماجرا قرار گرفتم سریع به مدرسه رفتم .متأسفانه معلم از پسرم خواسته بود که به همه بگوید بینی‌اش به خاطر برخورد با دیوار دچار شکستگی شده است. حتی مدیر مدرسه هم از معلم خواسته بود تا به صورت نیما پودر سفید‌کننده بزند تا کبودی‌هایش مشخص نشود.»
وی در ادامه گفت: «وقتی پسرم را به بیمارستان بردم پزشکان گفتند که یک عمل جراحی دیگر باید در سن 16سالگی روی بینی پسرم انجام دهند.»


تعداد بازدید :  374