شماره ۴۵۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۶ دي
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

توضیح وزارت خارجه ایران درباره نامه هسته‌ای ظریف
شهروند/ وزارت خارجه ایران اعلام کرد که نامه هسته‌ای ظریف به کلیه همتایانش در جهان ارسال شده است. اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه در توضیحی درباره نامه دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان خطاب به وزیران امور خارجه کشورهای مختلف جهان اظهار کرد: این نامه به‌طور جداگانه خطاب به کلیه وزیران امور خارجه جهان (به استثنای رژیم اشغالگر قدس) در تاریخ 17/9/93 تنظیم و سپس توسط سفیران جمهوری اسلامی ایران به مقاصد عالی آن ارسال شده است. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان طی نامه‌های جداگانه‌ای به وزرای امور خارجه کشورهای مختلف جهان مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران درخصوص مذاکرات هسته‌ای را تشریح کرد.

دعوت شیخ‌الازهر برای حضور در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران
رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره دعوت رسمی آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را از شیخ‌الازهر برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران تقدیم وی کرد. به گزارش فارس، محمد محمودیان رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره عصر روز پنجشنبه با «احمد الطیب» شیخ‌الازهر دیدار کرد. شیخ‌الازهر در این دیدار ضمن خوشامدگویی به رئیس دفتر جدید حفاظت منافع کشورمان در قاهره، ابراز امیدواری کرد که روند تقریب بین مذاهب اسلامی طی گفت‌وگوها و همفکری سازنده بین علمای جهان اسلام، به نتایج ملموسی در جهت تقویت وحدت اسلامی در راستای منافع و مصالح امت اسلامی منجر شود.
احمدالطیب با اشاره به این‌که امت اسلامی در معرض توطئه‌چینی مستمر دشمنان قرار دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد ایجاد نزاع و درگیری طايفه‌ای و مذهبی در کشورهای عربی و اسلامی در راستای منافع نامشروع دشمنان امت اسلامی هستند و از این رو علمای جهان اسلام باید برای جلوگیری از اختلاف و تفرقه در بین صفوف فرق مختلف اسلامی اعم از شیعه و سنی و دستیابی به تفاهم و گفت‌وگو بین مذاهب اسلامی تلاش کنند.


تعداد بازدید :  325