شماره ۱۸۳۶ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۵ آبان
صفحه را ببند
فرصت5/4 ماهه فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از فاجعه
برکناری ویلموتس امکان‌پذیر است؟

شهروند| بعد از دومین باخت متوالی تیم‌ملی ایران با هدایت مارک ویلموتس در مرحله نخست مقدماتی جام‌جهانی 2022 شایعه برکناری این مربی بلژیکی هم مطرح شد. برخی فرصت 5/4  ماهه تا بازی بعدی تیم‌ملی را زمان مناسبی برای تغییر سرمربی دانستند تا از  راه نیافتن به مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی  جلوگیری شود. اما به نظر می‌رسد چنین تصمیمی تبعات سنگینی برای فدراسیون فوتبال و حتی ورزش ایران خواهد‌داشت.
غرامت سنگین در انتظار فدراسیون
در صورتی که فدراسیون فوتبال به این جمع‌بندی برسد که مارک ویلموتس را از سمت خود برکنار کند، بدون شک مهمترین دغدغه، پرداخت غرامت به این مربی است. آنطور که در هفته‌های اخیر از مبلغ قرارداد ویلموتس در رسانه‌ها صحبت شد، قرارداد این سرمربی حدود 3 میلیون یورو در سال برای فدراسیون هزینه‌دارد. سرمربی بلژیکی که تا جام‌جهانی 2022 هدایت ایران را برعهده گرفته، در صورت برکناری بعید است با فدراسیون کناربیاید و از دستمزد نسبتا سنگین خود به این راحتی بگذرد.
برای ویلموتس جانشین داریم؟
موضوع بعدی جدا از مسائل مالی این است که در صورت برکناری ویلموتس، چه کسی می‌تواند سرمربی تیم‌ملی باشد و ایران را از بحرانی که گرفتار آن شده است، نجات بدهد. چند ماه طول کشید تا فدراسیون فوتبال بعد از کنار رفتن کارلوس کی‌روش توانست با مربی‌ای خارجی توافق کند و تیم‌ملی صاحب سرمربی شد. حالا اگر دوباره بخواهد چنین پروسه‌ای برای انتخاب مربی طی شود که زمانی برای سرمربی جدید وجود ندارد تا بتواند برنامه‌های خود را در تیم‌ملی پیاده کند. گزینه دیگر هم انتخاب سرمربی داخلی است که اگر فدراسیون بخواهد چنین ریسکی را بپذیرد، مشخص‌نیست چه سرنوشتی در انتظار تیم‌ملی است و آیا این ریسک جواب خواهد داد یا خیر. با این شرایط بعید است فدراسیون دست به ریسک بزند، چون هم پول قرارداد و پرداخت خسارت به ویلموتس را ندارد و هم انتخاب سرمربی جدید تضمینی برای نتیجه‌گرفتن در بازی‌های آینده نیست.


تعداد بازدید :  214