شماره ۴۵۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۶ دي
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   بستن پرونده واگذاری معدن به همسر یک مدیر| جعفر سرقینی، معاون وزارت صنعت گفت: پرونده معدنی که به همسر یکی از مدیران دولت قبل واگذار شده بود، در دستگاه قضایی بسته شده و قرار است وزارت صنعت، معدن و تجارت پرونده آن را بررسی کند که سازمان ایمیدرو برای بار دوم شکایت کرده که این معدن را پس بگیرد.
   رونق بازار سکه| محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با توجه به پایان یافتن ماه صفر، از روز چهارشنبه حجم تقاضای خرید نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه‌های یک‌گرمی افزایش یافته است. او افزود: قیمت داخلی طلا تابعی از نرخ ارز است و این روزها با توجه به نوسان نرخ ارز شاهد نوسان قیمت طلا بودیم و نمی‌توان پیش‌بینی‌ای در رابطه با قیمت طلا در بازار داخلی داشت.
   چکاوک به تهران آمد| سامانه مبادله الکترونیک چک (چکاوک) با هدف حذف گردش فیزیکی چک بین شبکه بانکی و افزایش اعتبار آن از امروز در تهران شروع به کار خواهد کرد. با راه‌اندازی سامانه چکاوک، بررسی اعتبار مالی درخواست‌کننده چک الکترونیکی شده و نتیجه برای بانک صادرکننده به شکل آنی اعلام می‌شود.
   آرد یارانه‌ای به آزاد پزها نرسید| مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت گفت: نظارت داریم تا به هیچ‌وجه آردهای یارانه‌ای به سمت آزادپزها نروند. او  گفت: در مصوبه دولت به صراحت آمده قیمت فروش تحویلی گندم به کارخانجات آرد 665تومان باشد.
   اجرای فاز نهایی فیلترینگ هوشمند 6ماه زمان می‌خواهد| محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان عمر دولت یازدهم تمام روستاهای بالای 20خانوار کشور به شبکه اینترنت متصل می‌شوند. او افزود: فاز اول اجرای طرح فیلترینگ هوشمند چندی پیش ‌روی یکی از شبکه‌های اجتماعی که فشار زیادی برای مسدودکردن آن وجود داشت به صورت آزمایشی اجرا شد که خوب جواب داد و اجرای فاز دوم این طرح 3ماه و فاز نهایی آن 6ماه طول خواهد کشید.


تعداد بازدید :  303