شهروند| صدای اعتراض دوباشگاه مردمی پایتخت بویژه پرسپولیس نسبت به سیاستهای بلیتفروشی مسابقات خانگی به قدری زیاد شده که مسئولان را به این فکر انداخته که دوباره مقدماتی را فراهم کنند تا بلیتفروشی به این دو باشگاه بازگردانده شود. نکته قابل تأمل اما اینجاست؛ شرکت توسعه و تجهیز هم که از 7ماه قبل توافق رسمی کرده بود، با شروع لیگ فصل جاری مجری بلیتفروشی دوباشگاه پرسپولیس و استقلال باشد، گویا آمادگی پسدادن این سیستم را هم دارد.
اظهارات مسئول مستقیم در فدراسیون
محمدصادق درودگر، رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال اولین مقام مسئولی است که به صورت رسمی نسبت به پرونده اختلافات دوباشگاه پرسپولیس و استقلال با شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توضیح داده است. او در اینباره گفته: «در روزهای اخیر شرکت توسعه به صورت رسمی پیشنهاد داد بلیتفروشی به دو باشگاه برگردانده شود و در این مورد باید باشگاهها تصمیم بگیرند. شرکت توسعه اعلام کرد که ما زیرساختها را اعلام کردهایم و آمادگی داریم بلیتفروشی را برگردانیم و همین الان در اختیار دوباشگاه استقلال و پرسپولیس قرار دهیم. کریمی رئیس این شرکت به شخص من گفت که بهعنوان یک مدیر ورزشی هیچ چشمداشتی به این پولها نداشته و آمادگی دارم این زیرساخت را بهطور کامل برگردانم.».
نارضایتی هواداران سرخابی
نکته قابل توجه اینجاست که به دنبال حاشیههای رخداده درفصل گذشته و از زمانی که بلیتفروشی دوباشگاه مردمی تهران در اختیار شرکت توسعه قرار گرفت، نه درآمدهای دوباشگاه از محل فروش بلیت به صورتی شفاف اعلام شده و نه هواداران از نحوه بلیتفروشی رضایت داشتهاند. آنها به شدیدترین شکل ممکن به این سیستم نقد داشته و خالیبودن بخش اعظمی از سکوهای ورزشگاه آزادی در مسابقات خانگی این دو تیم و حتی دربی پایتخت این حقیقت را به همه نشان میدهد.
مشکلات بلیتفروشی چیست؟
اخیرا هم مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در حاشیه مکاتبات خود با مسئولان مختلف به اشکالات متفاوت بلیتفروشی بازیهای پرسپولیس انتقاد کرده است. محمدحسن انصاریفرد به مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش گفته که چرا نباید بلیتفروشی بازیهای خانگی این تیم تا یکساعت مانده به شروع بازی ادامه داشته باشد؟ یکی دیگر از انتقادهای او به زمان کم درنظر گرفته برای فروش بلیت بازیها است که معمولا 48ساعت مانده به شروع بازیها، سایت برای هواداران باز میشود. این درحالی است که برخی دیگر از تیمهای لیگبرتری میتوانند بلیت چند مسابقه بعد خود را هم پیشفروش کنند. او همچنین در حاشیه جلسات خود با مسئولان به این نکته نیز اشاره کرده که به خاطر مسائل امنیتی و آزمون و خطای گیتهای الکترونیک نصبشده در ورزشگاهها نباید سیاست بلیتفروشی را طوری تعیین کنند که جمعیت به ورزشگاه نیاید. در واقع انصاریفرد به زمان و تاریخ برگزاری مسابقات پرسپولیس هم انتقادات جدی دارد و خواسته هواداران را در این رابطه پیگیری کرده است.
آینده چه میشود؟
با درنظرگرفتن تمامی این موارد حالا باید مسئولان شرکت توسعه توضیح بدهند که چرا نتوانستهاند رضایت مردم را تا به اینجا جلب کنند و حاضر هستند بلیتفروشی را به پرسپولیس و استقلال برگردانند. این دوباشگاه خودشان داشتند بلیتفروشی را انجام میدادند و هفتماه قبل درجلسهای به مدیران عامل دوتیم دستور داده شد که با واگذاری بلیتفروشی به شرکت توسعه موافقت کنند. پس باید توضیح داده شود که اصلا چرا بلیتفروشی را از دوباشگاه گرفتند که حالا بعد از چندماه بخواهند آن را به سرخابیها برگردانند؟