شماره ۴۵۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۶ دي
صفحه را ببند
آب و هوا


... آسمان صاف در پایتخت
بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد طی روزهای آتی در مناطقی از غرب، سواحل شمالی، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های البرز و در برخی نقاط شرق بارش‌های پراکنده را شاهد خواهیم بود. همچنین امروز خلیج فارس مواج بوده و بارش‌های پراکنده در شرق خزر و شمال شرق ادامه خواهد داشت.
از روز یکشنبه در نوار غربی کشور به تدریج از مقدار ابر‌ها کاسته شده و در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور و دامنه‌های غربی البرز ابرناکی، بارش باران گاهی با وزش باد، در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و در مناطق جنوبی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. از بعد از ظهر یکشنبه به تدریج از میزان بارش در شمال غرب و غرب کشور کاسته شده و از اواخر وقت در جنوب غرب کشور نیز ابرناکی کاهش می‌یابد.
در این روز گستره بارش‌ها به دامنه‌های مرکزی البرز، سواحل شمالی و بخش‌هایی از مرکز خواهد رسید. این وضعیت تا روز دوشنبه در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت.
آسمان تهران امروز صاف همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز ۱۱ درجه سانتیگراد و کمترین آن به ۳ درجه سانتیگراد می‌رسد. بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، هوای تهران روز گذشته در شرایط نسبتاً سالم قرار داشته است. شاخص کیفیت آلاینده‌های منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد در پایتخت به ترتیب روی اعداد ۲۸، ۱۱، ۲۲ و ۲۶ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲ میکرون به ترتیب روی اعداد ۳۳ و ۴۵ قرار دارد.  در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۱۰ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز گذشته استان‌های اردبیل و‌ چهارمحال‌وبختیاری، سرد‌ترین و استان‌های هرمزگان و‌ خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.

 


تعداد بازدید :  404