شماره ۱۸۲۹ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۴ آبان
صفحه را ببند
سپاهان- تراکتور در حساس‌ترین بازی هفته دهم لیگ؛ استقلال هم میزبان نفت آبادان است
برخورد کهکشان‌ها در نصف جهان

شهروند| سپاهان و تراکتور امروز حساس‌ترین بازی هفته نهم و یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این فصل از رقابت‌های لیگ برتر را در ورزشگاه نقش جهان برگزار خواهند کرد و برنده این دیدار می‌تواند در پایان هفته دهم صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر شود. به‌هرحال هر دو تیم برای قهرمانی بسته شدند و با قدرت می‌توان گفت که پرمُهره‌ترین تیم‌های لیگ به حساب می‌آیند. آنها در شرایطی لیگ را با قدرت آغاز کرده‌اند که اخیرا در بازی‌های خود با لغزش روبه‌رو شده‌اند. سپاهان دو بازی متوالی است که مقابل سایپا و پارس‌جنوبی جم مساوی کرده و تراکتور هم همین چند روز قبل در خانه با شکست سنگین چهار بر دو مقابل استقلال روبه‌رو شد. بنابراین شکست در این مسابقه می‌تواند حسابی هر کدام از این تیم‌ها را وارد بحرانی بزرگ کند و آنها را از شرایط خوبی که دارند دور کند. از تقابل‌های جذاب این مسابقه هم می‌توان به رویارویی امیر قلعه‌نویی و مصطفی دنیزلی اشاره کرد؛ دو مربی صاحب سبک و کاربلد که باید دید تفکرات تاکتیکی کدام یک بر دیگری در این مسابقه غلبه خواهد کرد. خط حمله هر دو تیم در 9 مسابقه قبلی توانسته 11 گل به ثمر برساند. سپاهان فقط یک‌بار از روی نقطه پنالتی در این فصل دروازه‌اش باز شده و تراکتور هم 6 گلِ خورده در کارنامه‌اش ثبت شده و این مسأله نشان می‌دهد خط دفاعی تیم دنیزلی نسبت به سپاهان آسیب‌پذیر‌تر است. سپاهان تا اینجای فصل، پنج بُرد و چهار مساوی در کارنامه‌اش ثبت شده و تراکتور پنج بُرد، دو مساوی و دو شکست داشته است. به این ترتیب باید دید آیا تیم دنیزلی می‌تواند نخستین شکست فصل را به قلعه‌نویی و شاگردانش در نقش جهان تحمیل کند یا خیر.
استقلال به دنبال پنجمین بُرد متوالی
استقلال و صنعت نفت آبادان دیگر بازی مهم امروز را برگزار خواهند کرد. قضاوت این مسابقه برعهده محمدحسین زاهدی‌فر است. آبی‌پوشان که بعد از بحران ابتدایی فصل با استراماچونی به روزهای اوج خود بازگشته‌اند‌، بعد از پیروزی شیرین چهار بر دو مقابل تراکتور در تبریز،‌ امروز در ورزشگاه آزادی میزبان صنعت نفت آبادان یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز لیگ برتر تا به اینجای فصل هستند و به همین دلیل باید گفت که کار راحتی در پیش ندارند. صنعت نفت با اسکوچیچ در 9 بازی قبلی چهار برد، چهار تساوی و تنها یک شکست را تجربه کرده و مثل پرسپولیس و شهر خودرو 16 امتیازی است. استقلال هم با چهار برد، سه مساوی و دو باخت 15 امتیازی است و برای قرار گفتن در کورس قهرمانی و حفظ روند گرفتن نتایج درخشان،‌ باید سه امتیاز این بازی خانگی را هرطور شده از آنِ خود کند تا از این هفته به بعد رسما به‌عنوان یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در کورس قرار بگیرد.
سایر بازی‌ها
پنج مسابقه باقیمانده هفته دهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. سایپا و پیکان جدال خودروسازها را در روز پنجشنبه برگزار می‌کنند. بازی تیم‌های ماشین‌سازی با ذوب‌آهن،‌  شهر خودرو با پارس‌جنوبی جم، نفت مسجدسلیمان با نساجی مازندران و شاهین بوشهر با گل‌گوهر سیرجان هم روز جمعه برگزار خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  236