شماره ۴۵۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۶ دي
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   سهام خود را نفروشید| رضا زنگنه، مدیرعامل یک شرکت مشاوره از بازدهی مثبت بورس تا پایان‌ سال خبر داد و به سهامداران توصیه کرد که در شرایط فعلی به هیچ‌عنوان سهام خود را نفروشند. زیرا اکنون بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در قیمت‌های فعلی است.

   حمایت از کشاورزان با اجرای قانون قیمت تضمینی| عبدالکریم‌ هاشمی‌نخل‌ابراهیمی عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در صورتی که دولت در لایحه بودجه ‌سال آینده، بودجه‌ای را برای درج قیمت تضمینی محصولات کشاورزی در بورس کالا به جای خرید تضمینی در نظر نگرفته باشد، مجلس اختصاص این بودجه را به دولت پیشنهاد می‌دهد.

   تأثیر نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه| محمد جمالی، مدیرعامل تأمین سرمایه آرمان درخصوص تعیین دامنه 10 تا 22‌درصدی برای نرخ سود گفت: نرخ بهره که تابع سیاست‌های پولی بانک مرکزی است آثار وسیعی بر بازار سرمایه به‌طور عام و صنعت بانکداری به‌طور خاص دارد که نخستین اثر آن تغییر نرخ بهره بر نسبت قیمت به درآمد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس خواهد بود.

   بازار زیر سایه بودجه| منصور کریمی، کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش ۳۶‌درصدی قیمت نفت و پیشنهاد نرخ ۲۸۵۰تومانی دلار، به‌علاوه رشد ۲۰‌درصدی مالیات از جمله موارد قابل تامل در بودجه ‌سال آینده هستند که مشخص‌شدن این موضوعات برای بازار سرمایه مهم هستند. او افزود: به نظر می‌رسد شاخص بورس و سهام شرکت‌ها پس از پشت‌سر گذاشتن چند هفته روند نزولی، رفته‌رفته در حال بازگشت به شرایط متعادلی هستند؛ به‌علاوه این‌که باید منتظر برنامه و اقدامات رئیس جدید بورس ماند.


تعداد بازدید :  234