شماره ۱۸۲۹ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۴ آبان
صفحه را ببند
پسر ۱۸ ساله به خاطر حسادت خانواده‌اش را کشت

شهروند| پسر ۱۸ ساله که تصور می‌کرد پدر و مادرش، برادر کوچکش را بیشتر از او دوست دارند، در اقدامی جنون‌آمیز تمام اعضای خانواده‌اش را به قتل رساند. این پسر که احساس می‌کرد در خانواده تحقیر می‌شود، کینه خود را به طرز هولناکی نشان داد و برادر، پدر و مادرش را کشت. او بعد از جنایت خودزنی کرد و این جنایت را گردن فردی خیالی انداخت.
سوم آبان ماه امسال، نوجوانی ۱۸ ساله با دستانی خون‌آلود و زخمی به کلانتری شاهدشهر در شهریار مراجعه کرد و در صحبت‌هایش مدعی شد مردی نقابدار خانواده‌اش را به قتل رسانده است. این پسر درباره جزییات حادثه به ماموران گفت: «مرد نقابدار ناگهان به زور وارد خانه‌مان شد و اقدام به قتل پدر، مادر و برادر کوچکترم کرد. او با چاقو همه آنها را کشت، بعد از آن سراغ من آمد و مرا هم زخمی کرد، اما توانستم از دستش فرار کنم. او در این درگیری انگشتان دستم را هم قطع کرد.»
با اعلام این شکایت، در همین راستا تیمی ویژه از ماموران رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داده و با حضور در محل، تحقیقات خود را آغاز کردند.
با تشکیل اولیه پرونده، رسیدگی به موضوع با دستور قضائی به ماموران پلیس آگاهی واگذار شد. با حضور ماموران در محل مشاهده شد اجساد پسر ۱۳ ساله، پدر ۴۵ ساله و مادر ۴۴ ساله در بخش‌های مختلف خانه قرار داشت و همگی با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بودند، به همین دلیل برای تشخیص علت قطعی مرگ با دستور مقام قضائی اجساد به پزشکی‌قانونی منتقل شدند.با انتقال اجساد ماموران اقدام به تحقیق از تنها بازمانده خانواده کردند و این فرد در شرایطی که بسیار مضطرب به نظر می‌رسید باز همان ادعای قبلی خود را تکرار کرد و گفت مردی نقابدار دست به این کشتار خانوادگی زده و فرار کرده است. این درحالی بود که پسر نوجوان به هیچ فردی مظنون نبود.با این حال، اظهارات ضدونقیض پسر نوجوان شک ماموران را برانگیخت و تیم تحقیق به این پسر مشکوک شد. او مضطرب بود و جواب‌های درستی به ماموران نمی‌داد. این فرد تحت تحقیقات تکمیلی قرار گرفت و همزمان تیم‌های روانشناسی پلیس، رفتار او را تحت نظر قرار دادند، در نهایت این نوجوان پرده از راز جنایت هولناک خود برداشت و اقرار کرد خانواده‌اش را خودش به قتل رسانده است.
متهم در بازجویی‌هایش درباره جزییات این جنایت هولناک چنین گفت: «از مدت‌ها قبل چندین سناریو برای کشتن خانواده‌ام در ذهن داشتم. روز سوم آبان ماه نیز وقتی وارد خانه شدم، برادرم تنها در خانه بود، به همین دلیل با او درگیر شدم و با ضربات متعدد چاقو او را به قتل رساندم، سپس منتظر آمدن پدر و مادرم شدم. ابتدا پدرم از سرکار به خانه آمد، او را هم با چاقو به قتل رساندم. دقایقی بعد مادرم آمد، به محض ورودش به خانه به او حمله کردم و او را هم به قتل رساندم. پس از جنایت ضرباتی را با چاقو به دستم وارد کردم و با دورانداختن چاقو به کلانتری رفتم و ادعای اولیه خود در مورد علت قتل را مطرح کردم.»
متهم دستگیرشده درباره انگیزه‌اش از این قتل‌عام خانوادگی به ماموران پلیس گفت: «چون والدینم برادر ۱۳ ساله‌ام را بیشتر از من دوست داشتند و در رفتارشان با من تبعیض قایل می‌شدند، اقدام به قتل آنها کردم. آنها همیشه برادرم را دوست داشتند و برای او هرکاری می‌کردند، اما من هرچه می‌خواستم قبول نمی‌کردند و رفتار بدی با من داشتند. همین مسائل باعث شد از خانواده‌ام، همچنین برادرم کینه به دل بگیرم و نقشه قتل‌شان را بکشم.»سرهنگ مهدی سرپناه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران با بیان این‌که متهم تحت انجام تست‌های سلامت روان قرار گرفته است، گفت: «برخی از شواهد حاکی از اختلال شخصیت در این فرد است که البته باید منتظر نظر نهایی پزشکی‌قانونی بود.»
به گفته او برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شده و هم‌اکنون برای رسیدگی بیشتر در اختیار دادسرا قرار دارد.


تعداد بازدید :  193