شماره ۴۵۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي
صفحه را ببند
پسر نوجوانی که سال‌ها پیش در مشهد ناپدید شده بود به آغوش خانواده‌اش بازگشت
پایان 11‌سال جدايي مادرانه

شهروند| سال‌ها از ناپدید شدن کودک خانواده اصفهانی می‌گذشت و تحقیقات پلیس برای پیدا کردن ردی از فرزند آنها به هیچ نتیجه‌ای نرسیده بود. حتی خانواده کودک نیز امیدی به بازگشت او نداشتند و در حسرت روزی بودند که کودکشان به طرز مرموزی ناپدید شد. این خانواده در اوج ناامیدی روزگار سختی را پشت سر می‌گذاشت اما پلیس دست از تحقیقات خود برنداشت. پس از 11‌سال کارآگاهان سرنخی از کودک ناپدیدشده درچابهار به دست آورند و کودک گمشده به آغوش خانواده‌اش باز گشت.
11‌سال پیش
تابستان‌ سال 1382 مردی به نام سعید به نیروی انتظامی مشهد مراجعه کرد و به مأموران گفت: وقتی به همراه خانواده‌ام از اصفهان عازم زیارت حرم امام رضا بودیم پسر ۲ساله‌ام به نام علی به طرز مشکوکی ناپدید شد. پس از ثبت اظهارات والدین علی پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد. در اولین اقدام پلیسی عکس کودک و نشانی‌های او را در اختیار مأموران نیروی انتظامی قرار داد. جست‌وجوها برای پیدا کردن ردی از کودک ناپدید شده آغاز شد. پلیس تمام تلاش خود را انجام داد اما هیچ سرنخی از علی به دست نیامد. زوج اصفهانی پس از این‌که امیدشان را از دست دادند به شهر و دیارشان بازگشتند و این درحالی بود که تحقیقات برای به دست آوردن سرنخی از کودک ناپدیدشده همچنان ادامه داشت.
11‌سال بعد
11‌سال گذشت و زوج اصفهانی همچنان چشم امیدشان به تحقیقات ماموران پلیس بود تا شاید خبری از فرزندشان شود اما این تلاش‌ها پس از سال‌ها بدون هیچ نتیجه‌ای باقی مانده بود تا این‌که 11‌سال بعد ماموران نیروی انتظامی چابهار با خانواده علی تماس گرفتند و خبر پیدا شدن فرزندشان را دادند. تحقیقات پلیس چابهار نشان می‌داد علی که حالا تبدیل به پسر نوجوانی شده است نزد یک زن ساکن چابهار زندگی می‌کند.
گزارشی از پایان یک پرونده
سرهنگ کاظمی فرمانده انتظامی شهرستان چابهار در تشریح جزییات این خبر گفت: «مدتی پیش مردی با مراجعه به پلیس چابهار از حضور کودک 11ساله‌ای در یک خانواده چابهاری خبر داد. این مرد در اظهارت خود به ماموران گفت به احتمال زیاد پسر نوجوان فرزند این خانواده نيست.
پس از این‌که در جریان ماجرا قرار گرفتیم بلافاصله تیمی از ماموران را راهی محل زندگی این زن کردیم تا از صحت ماجرا باخبر شوند. بلافاصله ماموران به سراغ پرونده افراد ناپدیدشده که در سیستم نیروی انتظامی به ثبت رسیده بود رفتند.
در بررسی‌های ماموران مشخص شد ‌سال 82 پسربچه‌ای به نام علی در مشهد ناپدید شده است و این پرونده همچنان مطرح و در دستورکار پلیس قرار دارد. ماموران نیروی انتظامی با تطبيق عکس کودک ناپدید‌شده با پسر نوجوان متوجه شباهت‌هایی بین آنها شدند. نوجوان ۱۳ساله به همراه سرپرستش به مقر انتظامی منتقل شدند.»
فرمانده انتظامی چابهار اظهار داشت: «زنی که خود را مادر پسر نوجوان معرفی می‌کرد هویت نوجوان را محمد معرفی کرد اما وقتی کارآگاهان پلیس وی را تحت بازجویی‌هایی کارشناسانه قرار دادند لب به اعتراف گشود و سرانجام پرده از راز 11ساله‌ای برداشت. او به ماموران گفت سال‌ها پیش این کودک را از فردی در مشهد تحویل گرفته و پس از این‌که به چابهار آمده او را به‌عنوان پسرش بزرگ کرده است.»
سرهنگ کاظمی خاطرنشان کرد: «پس از اعترافات زن ماموران در اقدام بعدی بلافاصله خانواده فرد ناپدیدشده را در جریان ماجرا قرار دادند و از آنها خواستند تا با سفر به چابهار وی را شناسایی کنند.»
وی در پایان گفت: «پس از حضور، والدین علی دریافتند که محمد همان کودک 2ساله به نام علی بوده که 11‌سال قبل در مشهد گم شده بود .به این ترتیب پس از هماهنگی با مراجع قضایی پسر نوجوان به آغوش گرم پدر و مادر واقعی خود باز گشت و تحقیقات پلیس برای روشن شدن زوایای پنهان این پرونده همچنان ادامه دارد.»


تعداد بازدید :  211