شماره ۴۵۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي
صفحه را ببند
احمدی مقدم: زندان برای مجرمان کافی نیست
25درصد سرقت‌های کشور مربوط به تهران است
نمایندگان پلیس اماکن، امنیت، وزارت ارشاد و دیگر نهادهای مسئول شیوه‌نامه برگزاری کنسرت‌ها را تهیه می‌کنند

شهروند| حدود 25‌درصد سرقت‌های کشور مربوط به تهران است. سرقت و مواد مخدر عمده جرايم در تهران بزرگ است اما کاهش ۳‌درصدی سرقت در ۹ ماه اول‌ سال در تهران را شاهد بوده‌ایم.
سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی دیروز در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران افزود: نیروی انتظامی تهران بزرگ به‌عنوان هفدهمین استان در ارزیابی عملکرد 9 ماهه اول ‌سال 1393 با امتیاز 88 نمره بسیار خوبی را گرفته است.
سردار احمدی‌مقدم با اشاره به این‌که 25‌درصد سرقت‌های کشور مربوط به تهران است گفت: به‌عنوان مثال از 2‌هزار سرقت روی داده در کشور حدود 600 مورد آن مربوط به تهران است و با توجه به حجم بالای کار پلیس در تهران بزرگ، قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان و مجرمان بسیار مهم و ضروری است.
فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: در نظر گرفتن مجازات زندان برای برخی از مجرمان کافی نیست و باید مجازات سنگین‌تری برای آنان به‌عنوان یک عامل بازدارنده اعمال شود. برخی از مجرمان نوع جرم خود را شیرین‌کاری دانسته و هیچ استرس و اضطرابی نیز ندارند و به نظر می‌رسد برای برخورد با این قبیل مجرمان علاوه بر زندان، تبعید نیز باید در دستور کار دستگاه قضایی قرار گیرد. او درخصوص رسیدگی به جرایم مختلف گفت: روند رسیدگی به سرقت‌های خشن متفاوت از نوع برخورد با سرقت یک خودرو است.  احمدی‌مقدم  همچنین درباره موضوع پرداخت ریالی جریمه مشمولانی که دارای بیش از 8‌سال غیبت از سربازی هستند گفت: جریمه سربازان فراری به معنای فروش نیست، بلکه یک جریمه است. چون هرچند‌سال یک بار به غایبان عفو داده می‌شود.  بنابراین نیروهای مسلح  پیش‌بینی کرد، حالا که قرار است عفو داده شود خیلی هم مجانی نباشد و یک جبران خسارت هم صورت بگیرد بنابراین این موضوع فروش سربازی نیست. به علاوه این‌که افرادی که برای پرداخت جریمه و معافیت اقدام می‌کنند در طول سال‌های مختلف محدودیت‌های زیادی را نیز متحمل شده و از سوی دیگر با توجه به سن و سالشان کارایی نیز برای ما ندارند.  او درمورد مجوز کنسرت‌ها گفت: وزیر ارشاد نامه‌ای به ما نوشت که در یکی از شهرستان‌های تابع استان تهران افراد حق ندارند کنسرت بروند که ما این مسأله را پیگیری کردیم. در نهایت مقرر شد نمایندگانی از پلیس اماکن، امنیت، وزارت ارشاد و دیگر نهادهای مسئول بنشینند و جلسه‌ای بگذارند. قرار شد در این جلسه تمهیدات و تسهیلاتی که باید درخصوص کنسرت‌ها اندیشیده شود مشخص شود.
احمدی‌مقدم با بیان این‌که یک عده برای درآمد اقتصادی کنسرت برگزار کرده و موجب ایجاد ترافیک و یکسری مسائل امنیتی می‌شوند گفت: ماموران و واحدهای انتظامی نیز با توجه به این‌که در ساعات خارج از مأموریت شان باید حضور داشته باشند درخواست مبالغی را داشتند که به‌طورکلی درحال حاضر مشغول تدوین یک ابلاغیه در این خصوص هستیم تا با مشارکت دستگاه‌های مسئول این مشکل نیز مرتفع شود.
فرمانده ناجا درباره این‌که تا زمان تدوین این ابلاغیه وضع کنسرت‌ها به چه شکل خواهد بود؟ گفت: درحال حاضر این روند به روال گذشته ادامه دارد اما برای التزام بخشی به این حوزه مشغول هستیم و ان‌شاءالله هنرمندان و مردم دچار مشکل نشوند.

 


تعداد بازدید :  186