شماره ۴۵۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي
صفحه را ببند
روي‌خط‌خبر

تهران امروز یخ می‌زند
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که بارش برف و باران در شمال، غرب و دامنه‌های البرز ادامه دارد، گفت: پنجشنبه 4دی، دمای پایتخت به صفر درجه سانتیگراد می‌رسد. براساس نقشه‌های پیشیابی روز گذشته سازمان هواشناسی، در مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های مرکزی زاگرس، سواحل دریای خزر و تا اواخر وقت دیروز در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور ابرناکی در برخی نقاط بارش باران و برف صورت گرفت. وظیفه افزود: امروز از مقدار ابرها در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و بارش پراکنده در سواحل شرقی خزر و شمال شرق ادامه داشته و به تدریج این سامانه از کشور خارج می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد:  اواخر امروز در برخی نقاط جنوب شرق، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال غرب وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

نمایشگاه نقاشی‌های کودکان داوطلب
شهروند| نمایشگاهی از نقاشی‌های کودکان داوطلب با دید پیمان‌نامه‌ جهانی حقوق کودک و اتفاقات اجتماعی، به نفع کودکان کار و خیابان در گالری «خیال نو» برگزار می‌شود. انجمن حمایت از حقوق کودکان هشتم دی‌ماه به‌مناسبت روز جهانی داوطلب و افتتاح نمایشگاه نقاشی، همایشی در فرهنگستان هنر برگزار می‌کند‌ که در آن، برنامه‌هایی را به نفع کودکان کار و خیابان تدارک دیده است. پیشتر قرار بود این برنامه در روز جهانی داوطلب یعنی 14 آذرماه برگزار شود، ولی به‌دلیل مقارن شدن این روز با ایام محرم و صفر، این همایش به هشتم دی‌ماه موکول شد.  در این همایش دکتر ایلما از پزشکان بدون مرز و دکتر حسن عشایری‌ استاد دانشگاه توانبخشی و عضو هیأت موسس انجمن حمایت از حقوق کودکان سخنرانی می‌کنند و همچنین برای این همایش، نمایش «سایه اژدهاک» کاری از‌هانی صالحی و موسیقی گروه «ماه بانو» به‌صورت داوطلبانه در همکاری با انجمن حمایت از حقوق کودکان اجرا می‌شود.   

سامانه 137اولویت مطالبات شهروندان تهرانی را اعلام کرد: خدمات شهری اولویت اول نیازهای شهروندان تهرانی است
ایسنا| رفع سد معبر، جمع‌آوری خاک و نخاله، نظافت معابر، کاهش آلودگی صوتی، مبارزه با موش‌ها 5 درخواست اصلی است که شهروندان تهرانی در ارتباط با سامانه 137 اعلام می‌کنند.  این موضوع نشان می‌دهد که همچنان رسیدگی به مسائلی در حوزه خدمات شهری اولویت اول نیازهای شهروندان تهرانی است.  مسعود سلیم‌جوهری، رئیس سامانه 137 شهرداری تهران دراین‌باره گفت: شهروندان تهرانی در 8 ماهه ‌سال‌جاری حدود یک‌میلیون و554‌هزار و 548 تماس با سامانه 137 برقرار کرده که 883‌هزار و 961 مورد از این پیام‌ها ثبت شده است.  او رفع سد معبر دستفروشان، جمع‌آوری خاک و نخاله و نظافت معابر را 3 موضوع پردرخواست شهروندان تهرانی عنوان کرد و افزود: رفع سد معبر دستفروشان با 42‌هزار و 280 پیام، جمع‌آوری خاک و نخاله با 31‌هزار و 897 پیام، نظافت معابر با 31‌هزار و 321 پیام، آلودگی‌های صوتی با 29‌هزار و 119 پیام، طعمه‌گذاری حیوانات موذی با 29‌هزار و 794 پیام، نصب سطل زباله مخزن‌دار با 29‌هزار و 397 پیام، لایروبی جوی‌ها با 27‌هزار و 840 پیام، لکه‌گیری چاله‌های معابر با 28‌هزار و 601 پیام، آبیاری درختان با 21‌هزار و 781 پیام و نوار حفاری طولی با 22‌هزار و 509  پیام موضوعاتی است که پایتخت‌نشینان در تماس‌های خود با سامانه 137 در میان گذاشتند.

 


تعداد بازدید :  226