شماره ۴۵۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي
صفحه را ببند
محمود عباس:
در صورت شکست قطعنامه هرگونه روابط با اسراییل را متوقف می کنیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد، در صورتی که شورای امنیت پیش‌نویس قطعنامه ارایه شده جهت پایان دادن به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی را تصویب نکند، تشکیلات خودگردان هرگونه روابط خود را با این رژیم متوقف می‌کند. اظهارات روز گذشته محمود عباس در حالی صورت گرفت که رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل امکان برگزاری نشستی ویژه برای رأی‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی را تا پایان‌ سال‌جاری میلادی بعید دانست.
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانسی خبری که در مقر وزارت امور خارجه الجزایر در پایان سفرش به این کشور برگزار شد، از همبستگی بین‌المللی و به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط کشورهای مختلف، کمپین‌های مردمی در این خصوص و نیز اقدام مجلس عوام انگلیس در به رسمیت شناختن کشور فلسطین قدردانی کرد.
در این کنفرانس خبری، عبدالقادر بن‌صالح، رئیس پارلمان الجزایر و رمطان لعمامره، وزیر خارجه این کشور و تعدادی از اعضای دولت الجزایر حضور داشتند.
وی همچنین تهدید کرد، در صورتی که تلاش‌ها برای پایان دادن به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی از طریق پیش‌نویس ارایه شده توسط اردن به شورای امنیت شکست بخورد، تشکیلات خودگردان هرگونه روابط خود را با این رژیم متوقف می‌کند.
عباس ادامه داد:  در صورت شکست این قطعنامه گام‌های سیاسی و حقوقی اتخاذ خواهد شد که پیامدهایی از جمله قطع هرگونه روابط با دولت اسراییل و ملزم کردن آن به قبول مسئولیت‌هایش به‌عنوان یک دولت اشغالگر به دنبال دارد.
وی تأکید کرد: «ما مصمم هستیم تا حقوق مردم خود را در بازگشت به فلسطین و آزادی تمام اسیران فلسطینی از زندان‌های اسراییل بازپس بگیریم و هرگز تسلیم سیاست سرکشانه اسراییل نخواهیم شد.»
این در حالی است که «شریف محمدزینی»، نماینده چاد در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت پیشتر اعلام کرده بود «هنوز مذاکرات درخصوص قطعنامه اشغالگری اسراییل در شورای امنیت صورت نگرفته و ممکن است که نمایندگان کشورهای عضو شورا در خارج از مقر این شورا مذاکراتی را برگزار کنند.»


تعداد بازدید :  96