شماره ۴۵۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي
صفحه را ببند
رئیس قوه‌قضائیه:
اعدام‌های گروهی در ایران دروغ است

رئیس دستگاه قضا در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: ادعای حقوق‌بشری سازمان ملل کذب محض است و ما در ایران اعدام‌های گروهی نداریم. به گزارش خبرگزاری میزان، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه روز گذشته مسئولان عالی قضایی به قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص وضعیت حقوق‌بشر در ایران اشاره کرد و با تأکید بر این‌که در قطعنامه اخیر نیز ادعاهای کذب قبلی با رنگ‌ولعابی جدید تکرار شده و نیاز چندانی به تکرار پاسخ ندارد، افزود: اصرار بیش از حد بر تکرار ادعاهای دروغین از سوی یک سازمان رسمی بین‌المللی آن هم به استناد حرف‌های ضدانقلاب و دشمنان این نظام اسلامی جای تأسف و تعجب دارد.
 رئیس قوه‌قضائیه درخصوص ادعای اجرای «اعدام گروهی و پنهان» در ایران با تکذیب چنین ادعایی گفت: تقاضای ما از مدعیان دروغگو که چنین ادعای کذبی را مطرح کرده‌اند این است که اسامی، زمان و مکان چنین اعدامی را اعلام کنند تا ما هم بدانیم و پاسخ‌های لازم را به آنان بدهیم. آیت‌الله آملی‌لاریجانی تصریح کرد: پیش از این نیز در گزارشی اعلام شده بود که چندین نفر در اصفهان بدون محاکمه اعدام شده‌اند که اسامی اعلام شده از سوی مدعیان اصلا وجود خارجی نداشتند و این‌بار نیز توصیه ما این است که اسامی، زمان و مکان اعدام‌های ادعا شده را اعلام کنند تا پاسخ لازم داده شده و دروغ بودن ادعایشان ثابت شود.
رئیس قوه‌قضائیه ادعای مطرح شده درخصوص تضییع حقوق زنان در ایران را دروغ تکراری دیگری خواند و تصریح کرد: زنان در کشور ما حسب قانون می‌توانند در مناصب و مقامات و امور مختلف حضور یابند اما صرف حضور نداشتن آنان در برخی مناصب دلیل تضییع حقوقشان نیست؛ کما این‌که به‌عنوان مثال تاکنون در آمریکا نیز هیچ زنی رئیس‌جمهوری نشده است پس ما نیز باید بگوییم فعالیت زنان در آمریکا محدود و حقوق آنان تضییع شده است؟

 


تعداد بازدید :  223