شماره ۱۸۱۶ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۳ مهر
صفحه را ببند
تیم ملی فوتبال ایران امشب از ساعت 20 در منامه مقابل بحرین به میدان می‌رود
این‌بار 14 تا نه؛ فقط برد می‌خواهیم

شهروند| مارک ویلموتس می‌خواهد کاری کند که تیم ‌ملی برای مردم ایران با سبک فوتبال تهاجمی همراه با نتیجه‌گیری،‌ روز‌به‌روز دوست‌داشتنی‌تر شود. به ‌هرحال همه می‌دانند که در زمان کارلوس کی‌روش به دلیل حاشیه‌های این مربی، بسیاری از مردم ایران به‌ویژه پرسپولیسی‌ها به دلیل طرفداری از تیم باشگاهی و جنجال‌هایی که رخ داد،‌ در نقطه مقابل تیم ‌ملی قرار گرفتند، بنابراین ویلموتس برای اتحاد دوباره جامعه فوتبال ایران کار راحتی در پیش ندارد و باید دست به کارهای بزرگ بزند. تازه‌ترین ماموریت این مربی بلژیکی امروز در منامه و مقابل تیم ‌ملی بحرین است؛ مسابقه‌ای که اگر بازیکنان تیم‌ ملی تمرکز کافی نداشته باشند و حریف را دست کم بگیرند پایانی تلخ خواهد داشت.
باید ببری!
بررسی دو بازی اول بحرین نشان می‌دهد که این تیم فوتبالی بسته را در زمین اجرا می‌کند و هدف اولش در هر مسابقه نباختن است. همچنین عبور از لایه‌های دفاعی این تیم می‌تواند روزی سخت را برای تیم‌ ملی ایران رقم بزند. البته انتظار همه مردم این است که تیم 21 رنکینگ دنیا که پر از ستاره است، بحرین را در خانه‌اش شکست بدهد. درست است که این حریف را نباید دست کم گرفت اما واقعیت این است که ایران باید به قدری قدرتمند باشد که مقابل تیمی مثل بحرین  که تیم 111 رنکینگ فیفاست  مشکلی نداشته باشد.
بازگشت انگیزه رقابت به تیم ملی
ویلموتس در حال متحول کردن ساختار تیم ‌ملی ایران است. او برخلاف کی‌روش مصاحبه نمی‌کند، ‌بیانیه نمی‌دهد، علیه افراد مختلف جامعه فوتبال موضع نمی‌گیرد، با فدراسیون تعامل خوبی دارد و تمام فکرش روی کار است. او به داستان فهرست‌های تکراری تیم ملی‌ و دعوت همیشگی از لژیونرها حتی در شرایطی که آماده نیستند پایان داده است و بازی‌های لیگ را با دقت می‌بیند و به بازیکنان جوان و ستاره فرصت می‌دهد. او به اسم و باشگاه بازیکنان کاری ندارد و به بهترین‌ها و بازیکنان آماده فقط میدان می‌دهد. برای همین است که در این فیفادی خبری از حضور جهانبخش‌، مهدی ترابی، وریا غفوری و حتی الله‌یار صیادمنش نیست. نفرات جایگزین و تازه‌وارد‌ها هم البته خیلی خوب برای تیم ‌ملی کار کرده‌اند و به نظر می‌رسد بازار رقابت در فوتبال ملی دوباره پس از سال‌ها داغ شده است.
آزمون مهم دفاعی تیم ویلموتس
هنگ‌کنگ و کامبوج ،دو حریف ابتدایی ایران، تیم‌هایی نبودند که بتوانند قدرت خط دفاعی را به چالش بکشند. با آمدن ویلموتس سبک بازی تیم ‌ملی از فوتبالی تدافعی تغییر کرد و مربی بلژیکی سعی می‌کند شرایطی ایجاد کند تا شاگردانش نمایشی شناور و تهاجمی با سرعت بالا و کمترین‌ درصد اشتباه داشته باشند. پیشرفت هجومی تیم‌ ملی البته بازی به بازی بیشتر به چشم می‌آید، اما مسابقه مقابل بحرین شاید تا حدود زیادی محک بهتری برای بررسی شرایط خط دفاعی تیم‌ ملی ایران باشد. حریف در ضد حملات کاملا خطرناک است و باید دید چه برنامه‌ای برای کنترل ضد حملات این تیم در دستور کار بازیکنان قرار می‌گیرد. گفتنی است بحرین از دو بازی ابتدایی خود چهار امتیاز کسب کرده است و بعد از عراق اصلی‌ترین حریف ایران در این مرحله به حساب می‌آید.
مهاجم 33ساله خطرناک بحرین را بشناسید
بی‌هیچ تردیدی خطرناک‌ترین بازیکن بحرین که قطعا نامش در ترکیب اصلی این تیم در بازی امروز قرار خواهد داشت کسی نیست جز اسماعیل عبداللطیف، بازیکن 33ساله‌ای که بهترین گلزن تاریخ فوتبال این کشور به حساب می‌آید و در 118 مسابقه 42 بار موفق به گلزنی برای تیم ‌ملی کشورش شده است. در تیم‌ ملی ایران هم تمام بازیکنان هجومی شانس گلزنی در این بازی دارند و قطعا می‌خواهند بعد از بازی با کامبوج آمار گلزنی خود را بهتر هم کنند. مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد،‌ محبی و سایر بازیکنان تهاجمی تیم ‌ملی از چهره‌های سرنوشت‌ساز بازی امروز هستند.
ویلموتس طلسم ورزشگاه منامه را می‌شکند؟
ورزشگاه ملی منامه،‌ استادیومی بدیمن برای تیم‌ ملی به حساب می‌آید. تاکنون پنج‌بار در این ورزشگاه به مصاف این تیم رفته‌ایم که حاصل آن سه شکست و دو تساوی بوده ‌است. تلخ‌ترین باخت هم همان بازی معروفی است که به آنها باختیم و نتوانستیم به جام‌ جهانی صعود کنیم و بحرینی‌ها با پرچم عربستان رقص و پایکوبی کردند. تیم ‌ملی ایران با مربیانی چون بلاژویچ،‌ افشین قطبی و علی دایی تجربه شکست در منامه مقابل بحرین را در کارنامه خود دارد. کی‌روش هم در این کشور تیم‌ ملی را به نتیجه تساوی با بحرین رساند و باید دید ویلموتس می‌تواند طلسم ورزشگاه ملی منامه را بکشند  یا خیر!
ویلموتس: آمده‌ایم تاریخ را عوض کنیم
مارک ویلموتس در کنفرانس خبری قبل از بازی با بحرین هم به نکات فنی فقط اشاره کرده و گفته است: «بحرین حریف سرسختی است و ما فیلم بازی‌های این تیم را دیده‌ایم و سخت به حریف فرصت می‌دهد. باید با صبر زیاد و بالا مقابل این تیم بازی کرد. به ‌هرحال بحرین دفاعی قوی دارد و با کامبوج متفاوت است. ما دو بازی متفاوت داریم. اگر بازیکنان ما تصور ‌کنند حریف آسانی در پیش دارند با مشکل روبه‌رو می‌شوند.» ویلموتس در بخش دیگری از حرف‌هایش  تأکید کرده است: «باید به حریف احترام بگذاریم. ولی آمده‌ایم تاریخ را برعکس (عوض) کنیم. من نگاهم بازی به بازی است. سعی می‌کنیم بیشترین امتیاز را کسب کنیم و در گروه تیم نخست شویم. فلسفه‌مان کسب حداکثر امتیازات ممکن است‌. هدف اولیه من تغییر فلسفه تیم برای ارایه بازی تهاجمی با صعود به جام‌جهانی و جام ملت‌ها خواهد بود.»


تعداد بازدید :  361