شماره ۴۵۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي
صفحه را ببند
احزاب

حسینعلی امیری قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور:  تا این لحظه هیچ تقاضایی از سوی آقای لاریجانی یا نزدیکان ایشان برای تأسیس حزب به وزارت کشور نداشته‌ایم. به‌هرحال روال تأسیس حزب براساس چارچوب‌هایی مشخص است که باید روال و ترتیب آن رعایت و سپری شود، اما تا این لحظه هیچ تقاضایی دال بر تأسیس حزب مذکور از سوی رئیس محترم مجلس صورت نگرفته است.  (تسنیم)
سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری: اعضای هیأت رئیسه شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با دبیرکل و اعضای جامعه روحانیت مبارز دیدار می‌کنند. موضوع انسجام، همگرایی و همبستگی بین اصولگرایان موضوع مهم و یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای فعالیت‌های آینده اصولگرایان مخصوصا انتخابات مجلس است و در همین جهت دیدار با آیت‌الله موحدی کرمانی و اعضای جامعه روحانیت مبارز از برنامه‌های ماست. در همین راستا بین گروه‌های مختلف اصولگرایی دیدارهایی در جریان است، چنانچه چندی پیش چهره‌های اصلی جبهه پایداری با حزب مؤتلفه دیدار و گفت‌وگو داشتند و این روند ادامه دارد تا این‌که به انسجام قابل قبولی در بین خود برسیم. (ایسنا)
حمیدرضا ترقی، رئیس کمیسیون احزاب کنفرانس وحدت اسلامی: آنچه در ستاد اجرایی کمیسیون احزاب کنفرانس وحدت اسلامی تصویب شد دعوت از تعدادی از دبیران کل احزاب داخل کشور بود. تاکنون احزاب 15 کشور اسلامی برای حضور در اجلاس احزاب جهان اسلام اعلام آمادگی کردند.  هدف برگزاری این ضیافت تعامل هرچه بیشتر احزاب اسلامی کشورهای جهان اسلام است.  (مهر)
احمد حکیمی‌پور، دبیركل حزب اراده ملت ایران: ‌طرح ائتلاف ملی اصلاح‌طلبان در سه سطح مطرح است.  در سطح اول، هدفمان تلاش برای حضور و مشاركت حداكثری مردم در انتخابات است. سطح دوم این طرح، تلاش برای حل موانع پیش‌رو برای حضور همه سلايق درون نظام است تا تمامی جریان‌ها و گروه‌های نظام بتوانند در انتخابات حاضر شوند و در یک قالب قانونی، پرشور و رقابتی در معرض آرای مردم قرار گیرند. سطح سوم طرح ائتلاف ملی اصلاح‌طلبان، وحدت و انسجام درونی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو است كه ما تمامی تلاش خود  را در جهت این هدف صرف می‌كنیم.  (ایلنا)
حسین كنعانی‌مقدم مسئول کمیته سیاسی جبهه ایستادگی: احزاب فعال در کشور، از متن جامعه و مردم برنخاسته‌اند؛ در نتیجه ذهنيت مردم نسبت به احزاب مثبت نیست و تمايلی برای عضويت در آن ندارند. وقتی نظام حزبی در كشوری حاكم شود، كسانی كه به وسيله آن به قدرت می‌رسند مجبور به پاسخگويی هستند؛ هم‌اکنون متأسفانه از سوی مسئولان شاهد پاسخگويی نيستيم.  قطعا فعاليت احزاب به صورت مناسب و در چارچوب‌های مشخص می‌تواند به مشاركت بیشتر مردم در عرصه‌های سياسی كمک كند. (جهان‌نیوز)


تعداد بازدید :  239