شماره ۴۵۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  40‌درصد معاملات در اختیار 5 کارگزار| ۵ شرکت کارگزاری بیش از ۴۰‌درصد کل ارزش معاملات را در ۹ماهه امسال به خود اختصاص دادند. از میان شرکت‌های کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار، کارگزاری مفید از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، بیشترین ارزش معاملات الکترونیک را به خود اختصاص داد. در عین‌ حال، رتبه نخست از نظر ارزش معاملات عادی به کارگزاری حافظ و از حیث ارزش کل معاملات به کارگزاری صباتامین رسید.

 افزایش   زیان صندوق‌های سرمایه‌گذاری| با افزایش بازدهی منفی بورس تهران به 12درصد، صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز از جریان منفی بورس تبعیت کرده و زیان خود را افزایش دادند به‌طوری که از 120 صندوق سرمایه‌گذاری فعال در بورس فقط 31 صندوق بازدهی مثبت داشتند. از میان 77 صندوق سرمایه‌گذاری فعال در سهام تنها صندوق‌های میعاد ایرانیان همچنان بازدهی مثبت خود را حفظ کرده و با رشد 1.9‌درصدی در یک‌ماه گذشته مواجه شدند؛ صندوق‌های امید ایرانیان و بازارگردانی نوین پیشرو نیز از صندوق‌هایی با بازدهی مثبت در یک‌ماه اخیر بودند.

  بزرگترین شرکت بورسی به تالار بازگشت| نماد معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله شد. در حالی در
 17 آذرماه به دلیل بررسی بیشتر اطلاعات متوقف شد که برخی کارشناسان این اقدام سازمان بورس را جلوگیری از ریزش بیشتر شاخص بورس عنوان کردند و امروز این شرکت بزرگ بورسی بدون تعدیل سود به تالار شیشه‌ای بازمی‌گردد.

  مستندات ایرانسل به رگولاتوری رفت| در حالی‌ که مهلت 6ماهه ایرانسل از سوی وزارت ارتباطات برای ارایه مستندات مربوط به عرضه ۲۱‌درصد سهام این اپراتور در بورس به اتمام رسید، شنیده‌ها حاکی از ارایه مدارک این اپراتور به رگولاتوری جهت تصمیم‌گیری نهایی است. با توجه به این‌که مدیران اپراتور دوم چند سالی است که سفت و سخت، تکلیفی بر ارایه سهام خود در بورس نمی‌دانند و تکلیف پرانه‌ای را ملغی می‌دانند احتمال این است که مستندات ارایه شده با رویکرد دفاع از این دیدگاه باشد.


تعداد بازدید :  191