شماره ۴۵۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

بانک مرکزی روسیه به شرکت‌ها کمک می‌کند: بانک مرکزی روسیه در اقدامی دیگر برای کمک به وضع روبل وام‌های سنگین به شرکت‌ها و بانک‌ها می‌دهد تا در پرداخت بدهی‌هایشان به آنها کمک کند. از آغاز 2014 میلادی تاکنون ارزش روبل نصف شده است. (واشنگتن پست)

کاهش بهای نفت با انتشار اخبار اقتصاد آمریکا: با انتشار اخبار مثبت درباره اقتصاد آمریکا بهای نفت دوباره کاسته شد و در بازارهای لندن 1.6‌درصد کمتر شد. به عقیده کارشناسان آمار مثبت درباره اقتصاد آمریکا تأثیری کوتاه‌مدت در بازار دارد زیرا رشد به افزایش مصرف منجر نمی‌شود. نفت برنت ماه فوریه با 99 سنت کاهش در بازار لندن به 60.70 دلار رسید. (بلومبرگ)

افزایش سودآوری شرکت‌های هوایی آمریکایی: مدیر شرکت «آمریکن ایرلاینز» قصد دارد علاوه بر اضافه دستمزد 10 درصدی، 4‌درصد دیگر نیز به دستمزد مهمانداران اضافه کند. دلیل این امر افزایش سودآوری شرکت با کاهش جهانی بهای نفت است.  (رویترز)

افزایش تولید نفت ایران: اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور، در جدیدترین گزارش خود متوسط تولید نفت ایران (نفت خام و میعانات گازی) در 9 ماه نخست ‌سال 2014 را 3.238‌میلیون بشکه در روز اعلام کرد. بر این اساس، تولید نفت ایران در 9 ماه نخست 2014 نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته از افزایش روزانه 135‌هزار بشکه‌ای و نسبت به متوسط کل واردات نفت ایران در‌ سال 2013، از افزایش 125‌هزار بشکه‌ای برخوردار شده است. (اداره اطلاعات انرژی)


تعداد بازدید :  240