شماره ۴۵۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي
صفحه را ببند
پرسه در بازار

کاهش قیمت 6 گروه موادغذایی

بانک مرکزی متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به 28/9/93 را اعلام کرد که بر این اساس نرخ 6 گروه مواد خوراکی کاهش و قیمت 2 گروه افزایش یافت و نرخ 3 گروه ثابت ماند. بر همین اساس، نرخ لبنیات، قند و شکر و روغن‌نباتی در هفته منتهی به
28 آذرماه 93 نسبت به هفته قبل از آن ثابت ماند این در حالی است که قیمت تخم‌مرغ، برنج، حبوب، گوشت قرمز، گوشت مرغ و چای کاهش یافت. همچنین نرخ میوه‌های تازه و سبزی‌های تازه در هفته مذکور با افزایش مواجه شده است. براساس این گزارش بهای برنج 0.1درصد، گوشت گوسفند 0.7‌درصد گوشت گاو 0.4‌درصد و گوشت مرغ 2درصد کاهش داشت.

سیب‌زمینی 3000تومان می‌شود

حسن محمدی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه سیب‌زمینی‌کاران کشور با اشاره به این‌که مردم مرغ را جایگزین سیب‌زمینی در سبد غذایی خود کرده‌اند، گفت: قیمت این محصول در سال‌جاری به بیش از 3000تومان نخواهد رسید. او ادامه داد: قیمت تمام شده تولید در این‌ سال به دلیل گران شدن قیمت بذر، اجاره زمین، نهاده‌ها،  هزینه کارگری و ... افزایش پیدا کرد. محمدی قیمت تمام‌شده تولید سیب‌زمینی را بین 1000 تا 1400 تومان عنوان کرد. به گفته محمدی پیش‌بینی می‌شود قیمت سیب‌زمینی روند رو به رشدی را طی کند و تا 3000 تومان نیز  برسد.

واردات سالانه 2‌میلیارد دلار لوازم آرایشی و عطر

محمدرضا  ابوترابی، رئیس اتحادیه واردکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی علت واردات زیاد این محصولات را کمبود کالا و پایین بودن کیفیت نمونه‌های مشابه در داخل کشور دانست. رئیس اتحادیه واردکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی با اشاره به واردات سالانه حدود 2‌میلیارد دلاری لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات گفت: وزارت بهداشت اعتقاد دارد که 80‌درصد این واردات غیرقانونی است. او ادامه داد: 30‌درصد عوارض می‌دهیم و بعضا نیز چندماه برای ترخیص اجناس خود معطل می‌شویم اما در حال حاضر قاچاقچی‌ها کالاها را با 7 تا 8‌درصد از سود می‌گیرند و در تهران 48ساعته تحویل می‌دهند؛ بنابراین باید تعرفه را کاهش داد تا برای قاچاقچی صرف نکند.

 


تعداد بازدید :  244