شماره ۴۵۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي
صفحه را ببند
بازار جهانی

به‌روزرسانی خودکار اپل برای مک
کاربران رایانه‌های مک اپل این هفته برای اولین‌بار از بسته به روزرسان امنیتی خودکار اپل بهره‌مند خواهند شد. هدف از این کار مقابله با دسترسی هکرها به داده‌های کاربران این رایانه‌هاست. این شرکت معمولا از کاربران خود می‌خواست به‌طور دستی فایل‌های به روزرسان را روی رایانه‌های خود نصب کنند، اما به‌تازگی سیاستی مشابه با مایکروسافت را به اجرا گذاشته تا عملیات به روزرسانی سیستم عامل مک را برای ارتقای امنیتی کاربران به‌طور خودکار اجرا کند.

مكالمه صوتی در واتس‌آپ
سایت هلندی android world در آخرین اخبار خود خبر از موفقیت‌آمیز بودن تست آزمایشی این قابلیت جدید در این نرم‌افزار را داد و تصاویری نیز از شكل جدید آن منتشر كرد. یكی دیگر از قابلیت‌های این نرم‌افزار جدید انجام مكالمات ویدیویی و ضبط مكالمات است. دو ماه پیش كه شركت فرانسوی واتس‌آپ سهام خود را به فیس‌بوك بزرگترین شبكه اجتماعی جهان واگذار كرد خبرهایی مبنی بر تغییرات كلی در این نرم‌افزار به گوش رسید.

کشف دلیل هک شدن جی پی مورگان
هکرهایی که موفق به نفوذ به شبکه رایانه‌ای و بانکی بانک آمریکایی JPMorgan Chase در اوایل‌ سال‌جاری میلادی شده بودند، از نقص در سیستم تأیید هویت دو مرحله این بانک سوءاستفاده کردند. اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد عدم به‌روزرسانی یکی از سرورهای بانک یاد شده باعث شده تا سیستم تأیید هویت دو مرحله‌ای بانک یاد شده به درستی عمل نکرده و دچار مشکل شود. نقص در سیستم تأیید هویت دومرحله‌ای موجب شد تا هکرها به اطلاعات حساسی دسترسی یافته و از آنها برای سرقت اطلاعات خصوصی کارکنان بانک یادشده استفاده کنند.

بازگشت به وضع عادی اینترنت در کره‌شمالی
کره‌شمالی که این روزها متهم به هک کردن سونی پیکچرز است، به علت اختلال کامل شبکه اینترنت خود بار دیگر در مرکز توجهات قرار گرفته است. روز دوشنبه شبکه اینترنت در کره‌شمالی به‌طور کامل از دسترس خارج شد ولی حوالی بعدازظهر روز سه‌شنبه به شرایط عادی بازگشت. درحالی‌که برخی منابع خبری احتمال دخالت و انتقام‌گیری دولت ایالات متحده را در این رویداد مطرح می‌کنند، مقامات واشنگتن خود در این زمینه سکوت اختیار کرده و دخالت خود در این حادثه را انکار می‌کنند.

یک‌میلیون آمریکایی در معرض سرقت اطلاعات شخصی
موسسه فروشگاهی Staples در آمریکا تأیید کرده که در جریان حمله هکری اخیر به این شرکت اطلاعات حدود 1.16‌میلیون نفر در معرض سرقت قرار گرفته است. احتمال دارد که اطلاعات کارت‌های خرید این افراد توسط هکرها دزدیده شده باشد. این شرکت برخی خدمات حفاظتی را به رایگان به مشتریانش ارایه خواهد داد که ازجمله آنها می‌توان به حفاظت از داده‌های کارت‌های اعتباری، مقابله با سرقت هویت و... اشاره کرد.


تعداد بازدید :  211