شماره ۴۵۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي
صفحه را ببند
د‌یار

 از سوی کمیته آموزش ایمنی و بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری صورت‌می‌گیرد
آموزش ایمنی و صرفه‌جویی به دانش‌آموزان
 همزمان با شروع فصل سرما، آموزش نکات ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی از سوی پرسنل شرکت گاز استان درقالب کمیته آموزش ایمنی و صرفه‌جویی در سطح مدارس این استان شروع شد.
به‌گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری، مهندس ناصر افشین، در جلسه توجیهی این کارگروه عنوان کرد: شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری به‌جهت سردسیر بودن هوای طبیعی در استان، همه‌ساله با شروع فصل سرما آموزش در مدارس را در دستورکار خود قرار می‌دهد.
افشین ضمن اشاره به این نکته که دانش‌آموزان در همه مقاطع  تحصیلی می‌توانند این نکات را بیاموزند؛ عنوان کرد: این دانش‌آموزان پس از آموزش، به‌عنوان سفیران شرکت گاز استان در منازل و ساختمان‌ها رعایت این نکات را به دیگران خاطرنشان می‌کنند.
در ادامه  این جلسه مهندس یوسف شاهرخی، رئیس امور H.S.E و پدافند غیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: اعضای کمیته آموزش ایمنی و صرفه‌جویی شرکت گاز استان شامل رؤسای واحد‌ها و مسئولان نواحی شرکت گاز در سطح  استان  هستند. این اعضا با آموزش این نکات درقالب بروشور و پاورپوینت به ارایه مطلب به دانش‌آموزان می‌پردازند، همچنین در همین راستا نامه‌نگاری با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان نیز صورت گرفته تا با دستور همکاری به کلیه مدارس سطح استان با توان بیشتر به آموزش این نکات پرداخته شود.
شاهرخی همچنین گزارشی از حوادث ناشی از گاز طبیعی را در این جلسه مطرح کرد و گفت: تاکنون 6750جلد دفتر تحریر ایمنی و نقاشی در سطح استان هنگام آموزش بین دانش‌آموزان توزیع شد.
در پایان علی‌اصغر محسنی، سرپرست روابط‌عمومی شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری نیز عنوان کرد: روابط‌عمومی نیز با چاپ 5 هزار جلد دفتر تحریر ایمنی و 5 هزار جلد دفتر نقاشی، 86هزار عدد بروشور و اقلام فرهنگی با محوریت ایمنی و صرفه‌جویی در کنار امورH.S.E  به این آموزش مساعدت می‌کند و امید است با همکاری کلیه پرسنل شرکت ملی گاز ایران، هیچ‌گاه شاهد حواث تلخ در مصرف گازطبیعی در میهن عزیزمان ایران و همچنین در جهان نباشیم.


برگزاری جلسه ارزیابی  H.S.E پیمانکاران خدماتی شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری
جلسه ارزیابی h.s.e پیمانکاران خدماتی شرکت گاز استان با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان، معاون بهره‌برداری، رؤسا، مسئولان واحدها و نواحی و نمایندگان پیمانکاران در بخش‌های مختلف خصوصا خدمات برگزار شد.
 به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری، در ابتدای این جلسه مهندس ناصر افشین، مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری ضمن قدردانی از تمامی همکارانی‌ که در جهت حفظ سلامتی و ایجاد محیطی سالم و  به‌دور از آلودگی محیط‌زیستی تلاش می‌کنند، اظهار کرد: سلامتی سرمایه‌ای است که خداوند جان‌آفرین بدون منت به انسان هدیه کرد لذا همه ما باید سعی کنیم تا با همکاری هم این سرمایه را حفظ و نگهداری کنیم و لازمه این امر با رعایت نکات h.s.e  و بهداشت در محیط کار چه از لحاظ روانی و چه از لحاظ جسمی میسر خواهد بود، در غیراین‌صورت هرکدام از همکاران که خود را مقید به رعایت این نکات نداند، خود دچار مشکل خواهد شد.
 در ادامه سیامک حیدری، معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری درخصوص اهمیت h.s.e و رعایت دستورالعمل‌های h.s.e به بحث پرداخت و گفت: بنده با تمام توان خود را در راه احیا و تحقق اهداف h.s.e ملزم دانسته و از هرگونه کمک و پیگیری کوتاهی نخواهم کرد.
 همچنین مهندس یوسف شاهرخی، رئیس امور h.s.e و پدافند غیرعامل شرکت گاز در این جلسه عنوان کرد: پیمانکاران و شرکت‌های خدماتی بازوهای توانمند شرکت گاز هستند و باید با تمام توان خود را در راستای اجرای دستورالعمل‌ها مقید بدانند. شاهرخی در ادامه به معاینات پزشکی، دوره‌های آموزشی، گزارش‌های حوادث‌ و رفتار ناایمن اشاره کرد و گفت: ما باید با تمام توان این حوادث را کاهش دهیم.


تعداد بازدید :  272