شماره ۴۵۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي
صفحه را ببند
مدیر زراعت جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد:
آغاز برداشت پنبه از مزارع استان هرمزگان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز برداشت  پنبه  در استان هرمزگان خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، کوروش صادقی گفت: حدود 700 هکتار از اراضی این استان هم‌اکنون به کشت پنبه اختصاص یافته که با توجه به عملکرد 3/3تن در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود در پایان فصل برداشت بیش از  2هزار و 310 تن محصول از این اراضی برداشت شود. وی افزود: عملکرد سطح زیرکشت این محصول نسبت به ‌سال‌گذشته تغییر چندانی نکرده است.
صادقی درخصوص عملیات برداشت پنبه هم عنوان کرد:    شهرستان حاجی‌آباد، تنها شهرستان تولید‌کننده پنبه در استان است.
 پایان کشت طالبی
 و شمام در شهرستان بندرخمیر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرخمیر از کشت محصول طالبی و شمام از مزارع این شهرستان خبر داد.  به‌گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، علی ملایی‌ماران گفت: کشت محصول طالبی و شمام از سطح 30هکتار از مزارع این شهرستان پایان یافت.
وی پیش‌بینی کرد که امسال یک‌هزار و 400 تن از این محصول از سطح مزارع شهرستان برداشت شود.
وی افزود: منطقه تنگه‌دالان به‌عنوان قطب کشت طالبی و شمام در بندرخمیر است و کشت طالبی از اوایل آذرماه آغاز شده و زمان برداشت نیز اسفندماه بوده که محصولات شمام و طالبی تولیدی در این منطقه ضمن زودرس بودن از بازارپسندی بسیاربالایی برخوردار است. وی با اشاره به کاهش سطح زیرکشت این محصول در این منطقه، گفت: به‌دلیل جایگزینی محصول گوجه‌فرنگی در مزارع این شهرستان سطح زیرکشت طالبی و شمام کاهش پیدا کرده است.
 کشت پیاز در شهرستان بندرخمیر پایان یافت
همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرخمیر گفت: کشت پیاز در شهرستان بندرخمیر از آبان‌ماه آغاز و در آذرماه پایان یافت. مهندس علی ملایی‌ماران افزود: امسال بیش از50 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پیاز اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود 2 هزار و500 تن محصول برداشت شود.  وی خاطرنشان کرد: برداشت این محصول از نیمه فروردین‌ماه آغاز می‌شود.  ملایی‌ماران افزود: سطح زیرکشت این محصول در مقایسه با ‌سال‌گذشته 10درصد کاهش یافته است، وی از دلایل کاهش سطح زیرکشت پیاز در مزارع این شهرستان را نبود بازار خرید مناسب، ذکر کرد.  این مسئول ابراز داشت: یکی دیگر از سیاست‌های کلی شهرستان تنوع درکشت محصولات، اصلاح الگوی کشت و خروج شهرستان از تک‌محصولی است.

 


تعداد بازدید :  202