شماره ۴۵۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي
صفحه را ببند
وزیر راه و شهرسازی در مازندران:
نگهداری راه‌های كشور سالانه ۷‌هزار ‌میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر نگهداری راه‌های کشور با مشارکت راهداران گفت: سالانه ۷‌هزار‌میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های کشور اعتبار نیاز  است.
به‌گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي مازندران، دكترعباس آخوندی در دیدار با راهداران استان‌های مازندران و تهران در راهدارخانه امامزاده‌هاشم آمل اظهار داشت: برای بنده سبب خوشحالی و خوش‌وقتی است که در نخستین شب زمستان با راهداران هستم چرا که اعتقاد دارم در کنار راهداران باید باشیم تا بتوانیم راه‌های ایمن و مطمئنی برای مردم کشور به ارمغان بیاوریم.
وی افزود: ایران کشور پهناوری است، 200‌هزار کیلومتر راه دارد و باید راهداری کنیم تا راه‌های ایمن داشته باشیم. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تردد روزانه 7200 خودرو سواری در کشور گفت: 800‌هزار وسیله نقلیه عمومی در‌ سال از جاده‌های کشور عبور می‌کنند.
آخوندی با تأکید بر این‌که سالانه 7‌هزار ‌میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های کشور اعتبار نیاز داریم، گفت: ‌سال گذشته 1100‌میلیارد تومان اعتبار راهداری کشور بوده است که امسال این رقم را به 2‌هزار ‌میلیارد تومان افزایش دادیم. وی با بیان این‌که امیدواریم‌ سال آینده اعتبارات راهداری کشور افزایش یابد، وی از افزایش تعداد راهداران کشور از 12‌هزار به 15‌هزار نفر خبر داد و گفت: تعداد ماشین‌آلات راهداری را از 8‌هزار فقره به 9‌هزار فقره افزایش دادیم.
وزیر راه‌وشهرسازی با بیان این‌که‌ سال گذشته 1200 گروه راهداری در محورهای برف‌گیر کشور مستقر شدند، افزود: امسال 1412 گروه راهداری در جاده‌های کشور مستقر شدند. آخوندی با بیان این‌که مجموعه اقدامات نشان می‌دهد دولت توجه ویژه‌ای به راهداری در کشور دارد، گفت: 600 گردنه در راه‌های کشور توسط راهداران ایمن‌سازی می‌شود.
وی با بیان این‌که در 9 ماهه امسال 7‌میلیون و 400‌هزار تن آسفالت در جاده‌های کشور پخش شده است، افزود: کمیسیون ایمنی راه‌ها را با همکاری استانداران کشور تشکیل دادیم و تا جایی که توان داریم در راستای رفاه حال راهداران تلاش می‌کنیم.
وزیر راه‌وشهرسازی از اختصاص 12‌میلیارد تومان برای کمک به معیشت راهداران کشور در‌ سال جدید خبر داد و گفت: در تلاش هستیم پاداش ایام عید راهداران کشور را افزایش دهیم.

مدیرکل راه‌وشهرسازی مازندران:  
۷۵۰ پروژه راهسازی در محورهای مازندران اجرا می‌شود‌
همچنین مهندس حیدر نوروزی، مدیرکل راه‌وشهرسازی مازندران در نشست خبري خود در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که اين اداره کل در زمینه ارتقا، تعریض و ایمن‌سازی راه‌های استان گام‌های اساسی صورت داده است، اظهار داشت: 750 پروژه در سطح 10‌هزار و 155 کیلومتر راه‌های استان در دست اجراست.
  مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان این‌که مازندران تنها استانی است که حمل‌ونقل ترکیبی دارد، افزود: هر 45 روز یکبار با حضور اعضای شورای حمل‌ونقل مشکلات حوزه راه و شهرسازی استان بررسی و رفع می‌شود.
وی با اشاره به وجود 10‌هزار و 115 کیلومتر راه در محورهای استان، گفت: در فصل سرد‌سال حدود 3‌هزار و 500 کیلومتر از محورهای استان برف‌گیر است. وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن مازندران، گفت: باید حریم جاده‌های استان پاکیزه باشد و در حریم راه‌ها زباله ریخته نشود.
رئیس شورای حمل‌ونقل مازندران با بیان این‌که 4 عامل انسانی، وسیله نقلیه، راه و شرایط محیطی در تصادفات نقش اساسی دارند، افزود: 75‌درصد نقش اصلی در تصادفات را عامل انسانی دارد که فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار اثرگذار است.
مهندس نوروزی با اشاره به این‌که اعضای کمیته ایمنی راه‌ها برای فرهنگ‌سازی بیشتر به مدارس استان اعزام می‌شوند، گفت: این موضوعات در ارتقای فرهنگ ترافیک دانش‌آموزان در آینده تاثیرگذار است. مدیرکل راه‌وشهرسازی مازندران با بیان این‌که فرهنگ استفاده از وسیله‌نقلیه برای رانندگان باید نهادینه شود، افزود: بهترین جایگاهی که می‌تواند مروج این فرهنگ باشد، رسانه‌ها هستند.
وی با اشاره به این‌که در حوزه ساخت و توسعه راه‌های روستایی به‌صورت مشارکتی گام‌های اساسی صورت گرفته است، گفت:   200 کیلومتر از راه‌های روستایی استان با مشارکت مردم روستاها آسفالت شده است.
مهندس نوروزی با بیان این‌که حضور راهداران در جاده‌ها در فصل زمستان امری اجتناب‌ناپذیر است، افزود: ایام نوروز و تابستان حضور راهداران در جاده‌ها همواره اثرگذار بوده و تجسم عینی ایثار و سختی‌ها هستند. مدیرکل راه‌وشهرسازی مازندران با بیان این‌که هموطنان در جاده‌ها به توصیه‌های پلیس راه، راهداران و امدادگران در طول مسیر جاده توجه کنند، تصریح کرد: حرکت رانندگان در لاین و جهت خود موجب کاهش تصادف احتمالی در جاده شده و جلوی انسداد محور را می‌گیرد.
مهندس نوروزی با بیان این‌که 3‌هزار کیلومتر نقاط برف‌گیر استان داریم که 700 کیلومتر آن رانشی است، افزود: نسبت‌به رفع نقاط رانشی در مازندران گام‌های جدی‌تری باید برداشته شود.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان این‌که ‌سال 93 پروژه ساری - سمنان 8‌میلیارد تومان اعتبار داشته است، افزود:   امیدواریم مجلس اعتبار پیشنهادی 19‌میلیارد و 600‌میلیون تومانی را تصویب کند تا این پروژه ملی به سرانجام برسد.
مهندس نوروزی با بیان این‌که در محورهای روستایی تملک اراضی نداریم، افزود: در مورد ایمنی راه‌های استان بیش از 20‌هزار تابلوهای هشدار دهنده در محورهای شهری و روستایی مازندران نصب شده است. رئیس شورای حمل‌ونقل مازندران با بیان این‌که پروژه‌های نیمه‌کاره استان برای تکمیل نیازمند 100‌میلیارد تومان است، افزود:  در لایحه 94 پیش‌بینی کردیم که محقق شود. وي با بیان این‌که 70‌درصد راه‌های روستاهای بالای 100 خانوار استان آسفالت شده است، افزود: امسال 37‌میلیارد تومان برای اتمام راه‌های روستایی مازندران تخصیص یافته است.
وزیر دادگستری در مازندران:   
باید به نقشه‌های هوایی 40سال پیش برگردیم
خبر دیگر از مازندران حاکی است، وزیر دادگستری با بیان این‌که برای مبارزه با زمین‌خواری به هیچ‌وجه با کسی تعارف نداریم، گفت: دولت با قاطعیت با متخلفان اراضی ملی و تغییر کاربری برخورد کرده و قوه قضائیه نیز با تمام ظرفیت در این زمینه همکاری می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه یادواره 43 شهید روستای ازباران شهرستان فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگاران درخصوص زمین‌خواری، افزود: در پدیده زمین‌خواری، هم دولت و هم مسئولان محلی عزم جدی دارند و ما به مردم اطمینان می‌دهیم که در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود و از آنان نیز درخواست کمک داریم. وزیر دادگستری با هشدار به متخلفان و متصرفان اراضی، اظهار داشت: به نفع خود متخلفان و فرزندان آنها است که با این اراده ملی همکاری کنند چون در این مورد به هیچ‌وجه با کسی تعارف نداریم. حجت‌الاسلام پورمحمدی ادامه داد: دولت با متخلفان اراضی ملی، تغییر کاربری داده، تجاوز به منابع طبیعی و مراتع و مشکلات در رابطه با زمین برخورد و قوه قضائیه نیز با تمام ظرفیت کمک و همکاری می‌کند و امیدواریم این روند با حمایت مردم به نتیجه خوبی دست یابد.
وی در پاسخ به این سوال که «آیا تخریب ویلاهای ساخته شده در شمال، موجب هدررفت سرمایه‌ها نمی‌شود، گفت: ما باید نقشه‌های هوایی 40‌سال پیش را جلوی رویمان بگذاریم و به آن نقشه‌ها برگردیم و هزینه‌اش هرچه که باشد باید پای آن پرداخت کنیم. حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی، وزیر دادگستری با همراهي دكتر ربيع فلاح، استاندار مازندران در حاشیه برگزاری یادواره سرداران و 43 شهید روستای ازباران در گلزار شهدای روستا حضور یافت و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای این روستا را گرامی داشت.

 


تعداد بازدید :  114