شماره ۴۵۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي
صفحه را ببند
وقف و بالا رفتن کیفیت زندگی اجتماعی

داریوش ارجمند  بازیگر سینما و تلویزیون

«وقف» یک رسانه است و اگر رسانه بتواند حفظ ایمان را به جامعه تزریق کند، شاهد برکات آن خواهیم بود؛ چرا که ایمان به خدا در فطرت انسان‌ها نهفته است. اگر ایمان قوی باشد موجب می‌شود که انسان‌ها هرچه که دارند «وقف» کنند. رسانه ملی باید به وظایف خود در بخش «وقف» به خوبی عمل کند. متاسفانه هم‌اکنون رسانه نتوانسته است به خوبی به موضوع و اهمیت مسأله «وقف» بپردازد. این نهاد می‌تواند به جای خیلی از برنامه‌هایی که دارد به «وقف» بپردازد. نوع پرداختن به «وقف» نباید به صورت مستقیم باشد، چرا که ارزش کافی نخواهد داشت.
رسانه می‌تواند با ساخت آثاری درخصوص «وقف»، حسی که این امر دارد را به جامعه نشان دهد. ذات و فطرت انسان‌ها به مباحث دینی اعتقاد دارد و اگر رسانه ملی بتواند با برنامه‌هایی ایمان را در جامعه تقویت کند بي‌شک «وقف» از جایگاه خوبی برخوردار خواهد شد.
«وقف» بازوی قوی حکومت و نظام است. من معتقدم که زیادی درآمد و مال عبث، مرض می‌شود، بنابراین افراد غنی جامعه باید بخشی از مال خود را به «وقف» اختصاص دهند. اکنون دنیای ما دنیای کمیت‌ها شده است و هرکس از موقعیت مالی بالایی برخوردار است مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرد و میزان ارزش‌ها را پول معین کرده است، درحالی‌که ارزش‌گذاری‌ها باید براساس کار انسان‌ها باشد. معتقدم تنها دین می‌تواند کیفیت را به جامعه و جای خودش باز گرداند. بنابراین با تقویت ایمان و ایجاد اعتماد توسط نهادهایی چون اداره اوقاف می‌توانیم این مهم را عملی کنیم. ملت ایران تنها ملتی است که در طول تاریخ خود بت نپرستیده است و این یعنی این مردم ویژگی‌های استثنایی بسیاری دارند.


تعداد بازدید :  167