شماره ۴۵۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳ دي
صفحه را ببند
ایمان مبعلی در گفت‌وگو با «شهروند» از بازگشت به تیم‌ملی‌فوتبال می‌گوید
مثل یک جوان 20ساله انگیزه دارم

شهروند| پس از دور ماندن علی کریمی از تیم‌ملی فوتبال، پست ‌هافبک تهاجمی تا مدت‌ها بازیکن ششدانگی به خود ندید تا این‌که مجتبی جباری از بند مصدومیت رهایی یافت و توانست تا حدی خیال کارلوس کی‌روش را راحت کند. جباری بازی‌های خوبی در تیم‌ملی انجام داد اما خداحافظی ناگهانی او که هنوز هم کسی دلیل واضحی برایش پیدا نکرده، دوباره سبب حس ‌شدن خلا بازیکن بازیساز در تیم‌ملی شد. در لیگ چهاردهم اما بازی‌های خوب ایمان مبعلی و پاس‌های گل پرتعداد او، کی‌روش را برآن داشت تا از بازیکنی که لقب «مهندس» را یدک می‌کشد، دعوت به عمل بیاورد و طبق اخبار رسیده عملکرد خوب مبعلی سبب شده سرمربی تیم‌ملی روی او برای جام‌ملت‌های‌آسیا حساب ویژه‌ای باز کند. گفت‌وگوی «شهروند» با ایمان مبعلی را در ادامه می‌خوانید:
* بعد از مدت‌ها دوباره پیراهن تیم‌ملی را برتن کردی. دراین‌باره صحبت کن.
بسیار خوشحالم که توانستم نظر کی‌روش را جلب کنم. متاسفانه من هیچ‌گاه در سطح ملی نتوانستم خودم را نشان دهم و الان که در این سن و سال (32سالگی) توانسته‌ام دوباره ملی‌پوش شوم، خداراشکر و از کی‌روش تشکر می‌کنم.
* انگار کی‌روش هم از عملکردت در اردوی آفریقا راضی است.
دراین‌باره نمی‌توانم نظری بدهم و کی‌روش باید صحبت کند. من نهایت تلاشم را انجام داده‌ام و باور کنید مثل یک جوان 20ساله برای بازی‌کردن در جام ملت‌های آسیا انگیزه دارم. امیدوارم بتوانم نظر کی‌روش را برای حضور در ترکیب اصلی تیم‌ملی جلب کنم.
* دوری بلندمدت از تیم‌ملی این تصور را درباره تو به وجود آورده بود که دیگر نمی‌توانی به تیم‌ملی برسی اما این اتفاق افتاد.
شاید هر بازیکنی که به سن و‌ سال من برسد، همین تصور را داشته باشد. خودم هم فکر نمی‌کردم دعوت شوم اما کی‌روش نشان داد که برایش فرقی نمی‌کند چه بازیکنی در تیم‌ملی باشد و تنها هدفش دعوت از بهترین‌ها است. همین مسأله باعث شده تا برای تیم‌ملی با جان و دل کار کنم.
* با این شرایط اگر به جام ملت‌های آسیا نروی، انگیزه‌ات تا حد زیادی کاهش می‌یابد. درست است؟
همین‌طور است اما اگر از تیم‌ملی خط بخورم هم اعتراضی نمی‌کنم. دوست دارم در جام‌ملت‌های آسیا توانایی‌هایم را نشان دهم و برای تیم‌ملی مفید باشم اما اگر به استرالیا نروم هم برای تیم‌ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.
* اردوی آفریقای‌جنوبی چطور بود؟
اردوی بسیار خوبی داشتیم. اگرچه با حریف اسم و رسم داری بازی نکردیم اما با توجه به امکاناتی که در اختیار تیم‌ملی است توانستیم خودمان را تا جایی که می‌شد آماده کنیم. به نظرم کادرفنی هم به اهدافی که داشت‌، دست پیدا کرد.
* حتما می‌دانی که حریفان ایران در جام ملت‌ها، ‌تدارکات بسیار بهتری داشته‌اند. این موضوع به تیم‌ملی ضربه نمی‌زند؟
قطعا همین‌طور است، تمام حریفان ایران پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند و کار دشواری در جام‌ملت‌های آسیا خواهیم داشت. با این حال چاره‌ای نیست و باید بهترین عملکرد را در بازی‌های آسیایی داشته باشیم. البته این‌طور هم نیست که از مرحله گروهی صعود نکنیم. این اتفاق می‌افتد اما در مراحل بالاتر باید بسیار هوشیار باشیم.
* به نظر تو تیم‌ملی شانس قهرمانی در آسیا را دارد؟
قهرمانی آسیا با حرف به دست نمی‌آید. عوامل زیادی در این مسأله نقش دارند. با این‌که تدارکات تیم ایران نسبت به سایر کشورها ضعیف‌تر بوده است اما همیشه تیم‌ملی ایران نشان داده در مواقع سخت می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. قبل از جام‌جهانی نیز همه می‌گفتند ما 4، 5 گل از آرژانتین دریافت می‌کنیم اما دیدید که این‌طور نشد. الان هم شرایط سخت است اما از نظر من چیزی غیرممکن نیست.


تعداد بازدید :  81