شماره ۴۵۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳ دي
صفحه را ببند
برگزاری دهمین دوره جام بین‌المللی کاراته ایران‌زمین
قهرمانی دانشگاه در حضور دادگان و میرزاده

شهروند| دهمین دوره جام بین‌المللی کاراته ایران زمین که دیگر حالا پایدارترین مسابقات بین‌المللی کاراته در ایران محسوب می‌شود در روزهای پایانی آذرماه 93 برگزار شد و درنهایت تیم دانشگاه آزاد که میزبان این رقابت‌ها به شمار می‌رفت با استفاده از ملی‌پوشانش موفق شد بالاتر از عراق و گرجستان به مقام قهرمانی دست یابد.
6 تیم خارجی و 600 کاراته‌کا
این رقابت‌ها با شرکت بیش از ۶۰۰ کاراته‌کای مطرح و حضور تیم‌های داخلی و خارجی با همکاری همه‌جانبه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، سبک شوتوکان جهانی، فدراسیون کاراته و با حضور «کاسویا» رئیس فدراسیون جهانی شوتوکان برگزار شد که در مجموع به جز ایران 6 کشور خارجی ازجمله ارمنستان، عراق، پاکستان، آذربایجان، ترکیه و گرجستان در این رقابت‌ها نماینده   داشتند.
از حضور دادگان تا اهدای دان 5 به میرزاده
در مراسم اختتامیه این رقابت‌ها محمد دادگان (معاون تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد)، رهنمایی (معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد) و علیرضا سمندر (رئیس فدراسیون کاراته) حضور داشتند. همچنین در این مراسم حکم «دان ۵ افتخاری کاراته» از سوی هیتوشی کاسویا، رئیس جهانی سبک شوتوکان کاراته به حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهدا شد.
صافی: برگزاری بدون وقفه رقابت‌ها مهم است
احمد صافی، سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد و مسئول برگزاری جام ایران‌زمین درباره برگزاری این رقابت‌ها به «شهروند» می‌گوید: « این رقابت‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پایدارترین مسابقه‌ای است که برگزار می‌شود و از نکات ویژه این رقابت‌ها برگزاری مسابقات برای پیشکسوتان، ناشنوایان و کودکان معلول ذهنی و حرکتی بود.» وی همچنین می‌افزاید: «قهرمانان بزرگ ایران ازجمله پورشیب، حقیقی، فداکار، ‌سلطانی، درفشی‌پور و... در این رقابت‌ها حضور داشتند و مسابقات نیز از سطح بالایی برخوردار بود و آن‌طور نبود که از قبل بتوان قهرمان تیمی را پیش‌بینی کرد. مهم‌تر از همه چیز برای ما برگزاری بدون وقفه این رقابت‌هاست که با هماهنگی‌هایی که با رئیس جهانی شوتوکان داشتیم، قرار شد از ‌سال آینده با حضور 10 کشور برتر در این سبک که هرکدام 3 ورزشکار نخبه خود را به ایران اعزام می‌کنند، برگزار شود.»

 


تعداد بازدید :  69