شماره ۴۵۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳ دي
صفحه را ببند
عدد خبر

6/1میلیون واحد مسکونی خالی داریم

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که رکود بخش مسکن طولانی شده است، گفت: شوک قیمتی در بازار مسکن پیش‌بینی نمی‌کنیم اما اجاره بها در ‌سال آینده در حد نرخ تورم خواهد بود. وی با اشاره به نیاز انباشته مسکن افزود: درحال حاضر حدود یک‌میلیون و 600‌هزار واحد مسکونی خالی از سکنه داریم که به‌هرحال باید با تقویت طرف تقاضا این واحدهای مسکونی عرضه شوند.

117روزتأخیر پروازها در یک ماه

درحالی طی ۱۰‌سال گذشته قیمت بلیت هواپیما بیش از ۲۰۰‌درصد افزایش یافته که سطح خدمات پروازی هیچ رشدی نداشته و در شهریور امسال پروازهای داخلی با ۱۱۷ روز تأخیر انجام شده است. آمار رسمی سازمان هواپیمایی کشوری حاکی از آن است که در شهریور امسال از مجموع 4‌هزار و 994 پرواز شرکت‌های هواپیمایی داخلی 2‌هزار و 227 پرواز یعنی 44.5‌درصد با تأخیر 168‌هزار و 791 دقیقه‌ای ‌انجام شده است.

2046تخلف بنگاه‌های املاک در ۶ماه

نتایج نظارت بر بنگاه‌های املاک نشان می‌دهد گرانفروشی، عدم درج تعرفه در محل، عدم صدور فاکتور و عدم داشتن پروانه کسب ۴ تخلف مشاوران املاک بوده که ۲۰۴۶ پرونده به ارزش 1.2‌میلیارد تومان برای آن تشکیل شده است. در 6ماه اول امسال تعداد بازرسی از ﺑﻨﮕﺎه‌های ﻣﻌﺎﻣﻼت ملکی و ﻣﺸﺎوران اﻣﻼک ﻛﻞ ﻛﺸﻮر با 51‌درصد کاهش نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته بالغ بر 32‌هزار و 746 ﻣﻮرد بود.

20استان زنگ خطر خشکسالی را شنیدند

از ابتدای ‌سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته، بارندگی در ۲۰ استان کشور کمتر از مدت مشابه‌ سال گذشته ثبت شده است. در این مدت حجم بارش‌های استان‌های البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و همدان در مقایسه با دوره مشابه ‌سال آبی گذشته کاهش یافته است.


تعداد بازدید :  124