شماره ۴۵۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳ دي
صفحه را ببند
اصلاح‌طلبی به مثابه روش

1- صفحه حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان در فیس‌بوک نوشت: ‌سفر کاروان تدبیروامید به استان خراسان‌جنوبی، چهارشنبه ۳ دی‌ماه. همچنین در این پست فیس‌بوکی شماره تلفن 111 برای ارتباط مردمی با رئیس‌جمهوری معرفی شده است.
2- معصومه ابتکار معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست در صفحه شخصی‌اش در توییتر عکس‌هایی از مراسم امضای تفاهمنامه سه‌جانبه هلال‌احمر، صلیب‌سرخ و سازمان محیط‌زیست منتشر کرد و نوشت: «قرمز و سفيد هلال‌احمر و فدراسيون جهاني صليب‌سرخ با سبز محيط‌زيست در تفاهمنامه آمد تا امدادونجات طبيعت
 انجام شود.»
3- سایت ایران هسته‌ای متعلق به سعید جلیلی مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در دولت گذشته، مطلب ویژه‌اش را به یادداشت اصلی روزنامه وطن‌امروز (متعلق به مهرداد بذرپاش نزدیک به جبهه پایداری) اختصاص داد؛‌ البته تیتر این یادداشت در روزنامه وطن‌امروز «بی‌انصاف‌تر از آمریکا» بود که سایت
 «ایران هسته‌ای» آن را با تیتر «لااقل به اندازه آمریکا و اسراییل منصف باشید!» منتشر کرد. این یادداشت به سخنرانی صادق زیباکلام و احمد شیرزاد در دانشگاه تهران پیرامون فعالیت هسته‌ای ایران واکنش نشان داده بود و در بخشی از آن آمده است: «آنچه بی‌نهایت مهم است این است که بپرسیم دولت محترم و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای چرا تا امروز در مقابل این سخنان ساکت مانده‌اند؟ دوستان دولت و شخص آقای رئیس‌جمهوری چرا در مقابل چنین سخنانی که بدون تردید تضعیف‌کننده موضع مذاکراتی هر کسی است که بخواهد درباره ارزش فناوری هسته‌ای در ایران چانه بزند ساکت مانده‌اند؟»
4- سایت ندای ایرانیان متعلق به صادق خرازی از موسسان حزب ندای ایرانیان، در سرمقاله‌اش با عنوان ویژگی‌ها و الزامات بهبود مستمر نوشت: «در ادبیات سیاسی چندساله گذشته ایران، از اصلاح‌طلبی دو معنای متفاوت برداشت شده است: یکی اصلاح‌طلبی به‌عنوان روش تغییر که اجمالا روشی است مبتنی بر تغییرات تدریجی و در چارچوب نظام و معنای دیگر که بیشتر ناظر به محتوای تغییرات است. این محتوا ممکن است تقویت جامعه مدنی، دموکراتیک شدن مناسبات قدرت، رعایت حقوق بشر یا مسائلی از این دست باشد.»


تعداد بازدید :  96