شماره ۴۵۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳ دي
صفحه را ببند
پاسخ شیرزاد و زیباکلام به رسانه‌های اصولگرا

شهروند| چهارشنبه گذشته نشستی با موضوع بررسی روند برنامه هسته‌ای کشور در دانشگاه تهران برگزار شد که سخنرانی احمد شیرزاد و صادق زیباکلام در آن برنامه و انتقاداتی که به برنامه‌ هسته‌ای در سال‌های گذشته داشتند، با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد. حسین شریعتمداری در سرمقاله روز شنبه روزنامه کیهان نوشت: این روزها، درحالی‌که مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 5+1 به مراحل حساسی رسیده است و حریف خواسته نهایی خود مبنی بر توقف کامل فعالیت اتمی جمهوری اسلامی ایران را پنهان نمی‌کند، کسانی در داخل کشور دقیقاً همان هدف نهایی دشمن را به تکرار نشسته‌اند. این افراد که حریف با بهره‌گیری از شگرد «درشت‌نمایی ریزها» اصرار به گنده‌گویی درباره آنها دارد.»
به گزارش ایلنا، صادق زیباکلام هم در نامه‌ای جواب شریعمتداری را داده و نوشته است: «جناب شریعتمداری، من و شما بر سر مسأله هسته‌ای، جنگ، آمریکا یا هر مسأله دیگری مجادله‌مان می‌شود. بنده در یک سخنرانی، مقاله یا مناظره مطلبی را می‌گویم یا می‌نویسم. جنابعالی هم پاسخ می‌دهید. اما متاسفانه دعوا فقط میان من و شما نمی‌ماند. جنابعالی، آقای حمید رسایی و سایر «دلواپسان» توافق ژنو را ‌سال گذشته بد‌تر از ترکمنچای اعلام فرمودید. بنده اما از توافق ژنو دفاع کردم و از جنابعالی و همفکرانتان این سوال را پرسیدم که  انرژی هسته‌ای چه فایده و ثمری اقتصادی برایمان به بار آورده؟ بالطبع شما و دوستانتان هم پاسخ‌هایی داده‌اید. اما متاسفانه «دعوا» صرفاً میان من و شما باقی نماند. «بزرگتری» بنام قوه قضائیه وارد مجادله من و شما شد و به شما کاری نداشت اما من را به واسطه آنچه در پاسخ شما درخصوص هسته‌ای گفته بودم به اتهام «تشویش اذهان عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» به یک‌سال حبس محکوم نمود. بنده یکسال دوندگی کردم تا با لطف برخی ازمقامات قوه قضائیه حبسم تبدیل شد به ۵‌میلیون تومان جزای نقدی. زیباکلام اضافه کرده است: «جناب شریعتمداری، این‌‌‌‌ همان حکایت دعواهای دوران مدرسه‌مان است. نمی‌شود که شما و دوستانتان هرچه دلتان می‌خواهد در مورد سیاست‌های هسته‌ای این دولت بگويید و گفته‌هایتان مصداق وطن پرستی و انقلابی‌گری توصیف شود اما اگر کسی سیاست‌های هسته‌ای دولت قبلی را مورد مواخذه قرار دهد گفته‌هایش مصداق غرب‌زدگی، شرق‌زدگی، مزدوری و..... توصیف شود.»
البته احمد شیرزاد هم در واکنش به این اظهارت گفته است: برخی رسانه‌های اصولگرا در روزهای گذشته بر سر حرف‌های من جنجال آفرینی کرده‌اند و بی جهت، دولت را مخاطب سخنان من قرار داده‌اند حال آن‌که حرف‌های من هیچ ارتباطی به مواضع و اقدامات دولت ندارد. به گزارش ایرنا شیرزاد تأکید کرده است: بحث دستاورد‌های صنعت هسته‌ای به لحاظ داخلی ربطی به مذاکرات ما در خارج ندارد. از زاویه منافع ملی کشورمان می‌توانیم نقد داشته باشیم همان‌طور که خیلی‌ها صنعت خودرو را نقد می‌کنند.


تعداد بازدید :  116