شماره ۴۵۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳ دي
صفحه را ببند
خبر

رهبر معظم انقلاب درگذشت نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر را تسلیت گفتند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم پرهیزگار و خدمتگزار مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سیّدعلی غیوری را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
رحلت عالم پرهیزگار و خدمتگزار مرحوم حجه‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سیّدعلی غیوری رحمه‌الله علیه را به خاندان و بازماندگان مکرّم ایشان و به ارادتمندان و علاقه‌مندان این روحانی خدوم و مردمی و انقلابی و به روحانیت معظم تهران تسلیت عرض می‌کنم. عمر با برکت این عالم روحانی یکسره به خدمت و تلاش برای مردم به‌ویژه ضعفاء و نیازمندان و درماندگان سپری شد. وفاداری به انقلاب و نظام اسلامی و کوشش بی‌دریغ در خدمت به آن نیز دیگر ویژگی بارز این سیّد بزرگوار بود و در این راه فرزند برومند خود را هم تقدیم دفاع مقدس کرد. در مسئولیت‌های گوناگون، با همه وجود به اسلام و انقلاب و کشور خدمت کرد و زندگی را با نیکنامی به سر آورد، عاش سعیداً و مات سعیداً. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علو درجات را برای ایشان مسألت  می‌کنم.

از سوی رئیس‌جمهوری تقدیم مجلس شد؛لایحه بکارگیری تجهیزات فنی برای جمع‌آوری و انتقال پنهان اطلاعات
رئیس‌جمهوری، لایحه الحاق فصل سی و یکم به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، براساس این لایحه، هر شخص حقیقی یا حقوقی که بدون اخذ مجوز از وزارت اطلاعات، عالما عامدا نسبت به تولید، توزیع و تبلیغ هرگونه کالا و تجهیزاتی که کاربرد غالب آن، جمع‌آوری و انتقال پنهان اطلاعات از قبیل صوت یا تصویر می‌باشد، اقدام کند، به مجازات‌های مقرر در این قانون محکوم می‌شود.

جزئیات محکومیت سعید مرتضوی
سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: حکم انفصال دایم از خدمات قضایی و 5‌سال انفصال از خدمات دولتی سعید مرتضوی - یکی از قضات متهم در پرونده کهریزک - به اجرای احکام ارسال شده است. محسن افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بخشی از حکم دیوانعالی کشور در پرونده حادثه کهریزک درباره سعید مرتضوی مبنی بر انفصال دایم از خدمات قضایی و 5‌سال انفصال از خدمات دولتی به اجرای احکام ارسال شده و این مرجع منتظر ارسال بخش دیگر پرونده که مربوط به جزای نقدی است، نمی‌شود.

با پس گرفتن اسناد و مدارک؛
خانه احزاب
 به برگزاری مجمع ششم نزدیک می‌شود
رئیس خانه احزاب در دور پنجم اظهار کرد: اسناد و مدارک خانه احزاب را که پیش از این مسئولان وزارت کشور دولت قبل مصادره کرده بودند، تحویل گرفتیم و در فرصت مناسب پیگیری‌های لازم را برای برگزاری مجمع عمومی ادامه خواهیم داد.حسین کاشفی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: براساس پیگیری‌های شورای مرکزی خانه احزاب و جلساتی که با مسئولان وزارت کشور داشتیم اسناد و مدارک خانه احزاب را تحویل گرفته‌ایم و با این روند به برگزاری مجمع ششم نزدیک‌تر می‌شویم.

روزنامه روزان توقیف شد
روزنامه روزان براساس دستور دادستانی تهران توقیف شد.به گزارش ایرنا، در نمابر دادستانی که خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال و رونوشت آن عصر روز دوشنبه به دفتر روزان ارسال شده است؛ به مطلب و شماره روزنامه که موجب توقیف شده، اشاره‌ای نشده است. در همین حال مدیرمسئول روزنامه روزان ضمن تأیید این خبر افزود: طی تماسی که با معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته اظهار کرده که وزارت ارشاد با توقیف روزنامه موافق نبوده و احتمالا موضوع مربوط به مطالب روزان در روز شنبه 29 آذرماه بوده است.


تعداد بازدید :  116