شماره ۴۵۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳ دي
صفحه را ببند
آب و هوا


... تهران زیر صفر می‌رود
بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی طی روزهای آتی در برخی نقاط شرق و جنوب شرق بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود. امروز در پی وزش باد در استان‌های اردبیل و گیلان، افزایش نسبی دما در سواحل شمالی و در روز پنج‌شنبه کاهش نسبی دما در این نواحی را خواهیم داشت. همچنین طی امروز سامانه بارشی دیگری وارد کشور شده و مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، به تدریج غرب، دامنه‌های مرکزی زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز و در اواخر وقت برخی نقاط شمال شرق را تحت تاثیر قرار می‌دهد که سبب بارش باران، وزش باد و در نقاط کوهستانی و سردسیر بارش برف می‌شود.
امروز خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود و بارش پراکنده در شرق خزر و شمال شرق ادامه داشته و سپس این سامانه از کشور خارج می‌شود. از اواخر امروز در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، قم، تهران، سمنان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری گاهی با وزش باد همراه خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به منفی یک و ۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید.
در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۱۱ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز گذشته استان‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌های هرمزگان و‌ خوزستان گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.


تعداد بازدید :  117