شماره ۴۵۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳ دي
صفحه را ببند
ذره‌بين

مرگ کودک مشهدی با خوردن لوبیا
لوبیا جان کودک مشهدی را گرفت. رئیس سالن تشریح اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی از مرگ دختر 4ساله در مشهد به علت خوردن لوبیا خبر داد. دکتر ناصر غروبی گفت: این کودک پس از بلع لوبیا به دلیل انسداد مجاری تنفسی هنگام خواب جان خود را از دست داد. وی با بیان این‌که جسد این کودک برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی‌قانونی خراسان‌رضوی انتقال یافته، افزود: در کالبدشکافی نیز علت مرگ این کودک، انسداد مجاری تنفسی با دانه لوبیا تشخیص داده شده است. وی ادامه داد: خانواده‌ها باید به وضع تنفسی کودک خود توجه داشته باشند چرا که خوردن خوراکی‌هایی چون تخم هندوانه و حبوبات در محیط مرطوب، بزرگتر شده و انسداد مجاری را موجب می‌شود. به‌گفته وی اختلال در تنفس، وجود ترشحات چرکی و بدبو و تب ممکن است از دلایل انسداد مجاری تنفسی توسط جسم خارجی باشد.

قتل‌عام یک خانواده نيشابوري در ‌هاله‌ای از ابهام
تحقیقات برای روشن شدن ماجرای قتل 4 عضو یک خانواده در نیشابور از سوی پلیس جنایی آغاز شده است. وقتی همسایه‌ها متوجه بوی تعفن خانه همسایه شدند موضوع را با پلیس درمیان گذاشتند. ساعت 10 و 45 دقیقه صبح روز دوشنبه اول دی ماه مردی با مرکز 110 تماس شهر نیشابور تماس گرفت و به ماموران گفت از خانه همسایه‌شان بوی تعفن شدیدی به مشام می‌رسد. با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله ماموران کلانتری 13 به محل حادثه در شهرک اندیشه اعزام شدند.  سرهنگ سیدحسن حسینی فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور دراین‌باره گفت: با حضور بازپرس ویژه قتل و اکیپ‌هایی از دایره مبارزه با جرایم جنایی، پزشکی قانونی و تشخیص هویت پلیس آگاهی در صحنه، تحقیقات جنایی آغاز شد. حسینی با بیان این‌که مشاهدات اولیه حکایت از وجود آثاری از چاقو بر بدن مرد خانواده دارد و بقیه اعضای خانواده شامل همسر و دختر 8 ساله و پسر 11ساله این خانواده نیز بر اثر اصابت یک جسم سخت به ناحیه سر فوت کرده‌اند، گفت: در بررسی‌های اولیه، تیم تحقیق با یک نامه روبه‌رو شد که پدر خانواده پس از به قتل رساندن خانواده‌اش آن را نوشته بود. با مشاهده این نامه این احتمال قوت گرفت که اعضای خانواده توسط پدر خانواده کشته شده و سپس مرد جوان خودکشی کرده است.
وی گفت: البته این فقط یک فرضیه است و همچنان تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد و اجساد اعضای این خانواده پس از انجام اقدامات اولیه به سردخانه منتقل شد تا علت و زمان دقیق مرگ مشخص شود.از طرفی مرد خانواده روز شنبه در محل کارش حضور داشته اما در رابطه با زمان دقیق و علت حادثه بررسی‌ها ادامه دارد.


تعداد بازدید :  134