شماره ۴۵۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ آذر
صفحه را ببند
آب و هوا


... برف و باران در راه است
بر اساس داده‌های ماهواره‌های هوا‌شناسی، با نزدیک شدن یک سامانه بارشی به تدریج از بعد از ظهر شنبه ۲۹ دی‌ماه، برای دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوب غرب کشور ابرناکی، بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. روز یکشنبه علاوه بر دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوب غرب کشور، برای شرق و شمال شرق کشور نیز بارش‌ها به صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
هوای استان تهران شنبه ۲۹ آذرماه نیمه ابری تا تمام ابری، در پاره‌ای از نقاط همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بالا‌ترین دما در این روز ۱۱ درجه بالای صفر و کمترین آن ۳ درجه خواهد بود. روز یکشنبه ۳۰ آذرماه نیز هوای تهران نیمه ابری تا تمام ابری، در پاره‌ای از نقاط همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای پیش‌بینی شده برای این روز ۹ و ۲ درجه بالای صفر است.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، هوای تهران روز گذشته در شرایط ناسالم قرار داشته است. شاخص کیفیت آلاینده‌های منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد در پایتخت به ترتیب  روی اعداد ۳۵، ۲۱، ۳۶ و ۴۰ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲ میکرون به ترتیب روی اعداد ۵۵ و ۵۳ قرار دارد.
در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۴ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز گذشته استان‌ چهارمحال‌و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌های هرمزگان و‌ خوزستان گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.

 


تعداد بازدید :  367