شماره ۴۵۶ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ آذر
صفحه را ببند
مخترع جوان البرزي:
مدال طلاي فدراسيون جهاني را به هلال‌احمر تقديم مي‌كنم

مرضیه رستمی| طرح سخت‌افزار الگوريتم كاربردي با هدف ازدياد برداشت نفت توسط كامبيز مهدي‌زاده به ثبت رسيد و مدال طلاي فدراسيون جهاني اختراعات از آمريكا را از آن خود كرد كه در صورت استفاده از اين طرح براي پروژه‌هاي نفتي به‌طور يقين صرفه‌جويي‌هاي مالي بسياري را به دنبال خواهد داشت.
كامبيز مهدي‌زاده يكي از جوانان  مبتكر و خلاق استان البرز است كه همواره با بهره‌گيري از انديشه‌هاي توانمند خود موفقيت‌هاي بزرگي را در زمينه‌هاي مختلف كسب كرده است.
طرح سخت‌افزار الگوريتم كاربردي براي افزايش ازدياد برداشت نفت يكي از طرح‌هاي جديد وي به‌شمار مي‌رود كه با ثبت اين اختراع به‌تازگي توانسته است مدال طلاي فدراسيون جهاني اختراعات را از كشور آمريكا به دست بياورد.
وي در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اين مسابقات با حضور 80 كشور دنيا برگزار شده است كه ما نيز با ارسال اين طرح براي مسابقه توانستيم مدال طلا را به دست بياوريم.
مهدي‌زاده كه خود سرپرستي اين تيم را برعهده دارد از خانم نگين تقي‌پور مسئول هوش‌مصنوعي و آقاي شاهين اهري كه مسئولیت فني اين تيم را برعهده داشتند، تشكر كرد.  
اين جوان مبتكر در توضيح اين طرح و مشكلاتي كه به مرور زمان براي چاه‌هاي نفت به‌وجود مي‌آيد، گفت: بعد از مدتي چاه‌هاي نفت افت توليد پيدا مي‌كنند. هنگام حفاري چاه‌هاي نفت مته‌هايي كه استفاده مي‌شود به‌دليل عمليات عمراني كج مي‌شود ولي در اين سخت‌افزار دوربيني طراحي شده است كه با مشاهده همزمان عمليات مانع از كج‌شدن مته حفاري مي‌شود و به اين ترتيب از بسياري ضررهاي مالي جلوگيري به عمل مي‌آيد و ميلياردها دلار صرفه‌جويي خواهد شد.
وي با اشاره به اين‌كه متاسفانه آن‌طور كه بايد از ايده‌هاي جوانان اين مرز و بوم استفاده نمي‌شود، گفت: اين در حالي است كه انديشه‌هاي تاثيرگذاري   از ذهن آنان ريشه بگيرد كه مي‌تواند بسيار كارآمد باشد و اميدوارم با رويكردهايي كه دولت تدبير و اميد در رأس برنامه‌هاي خود دارد، شاهد تغيير و تحولات چشمگيري در اين خصوص باشيم.
مهدي‌زاده در ادامه از زحمات زنگنه وزير نفت و دكتر محمدرضا مقدم معاون پژوهش و فناوري وزير نفت دولت تدبير و اميد كه همواره حامي و ياري‌گر جوانان هستند، قدرداني كرد.
كامبيز مهدي‌زاده با اشاره به مشكلات پيش‌روي جوانان و طرح‌هايي كه به انجام مي‌رسانند، گفت: متاسفانه مسائل و مشكلاتي از قبيل وجود دلال‌ها، خريد طرح‌ها با قيمت پايين و... را شاهد هستيم كه باعث به وجود آمدن مشكلاتي شده است كه موجب تضعيف روحيه جوانان و شايد مانع از ادامه فعاليت آنان شود.
اين مخترع جوان البرزي همچنين گفت: تشكيل اتاق‌فكر در وزارت نفت، استفاده از ايده‌هاي جوانان و برقراري ارتباط مستقيم با وزير نفت مي‌تواند در رفع نيازهاي صنعت نفت كمك شاياني داشته باشد.
وي همچنين از استاندار البرز خواست نگاه ويژه‌اي به جوانان داشته باشد و از دستياران و مشاوران جوان به‌منظور استفاده از فضاي فكري آنان براي توسعه و پيشرفت استان كمك بگيرند.
مهدي‌زاده در پايان از فعاليت‌هاي بشردوستانه جمعيت هلال‌احمر ايران و فعاليت‌هاي خيرخواهانه آنان در تمامي ابعاد بشري قدرداني كرد و گفت: هلال‌احمر همواره نماد صلح و دوستي بوده و اين قضيه را با اقدامات خداپسندانه به اثبات رسانده است و بر خود لازم مي‌دانم به‌عنوان عضو كوچكي از اين جامعه، مدال طلاي فدراسيون جهاني اختراعات را به جمعيت هلال‌احمر ايران تقديم كنم.

 


تعداد بازدید :  104